صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به‌مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، برنامه‌ای با عنوان «همه بچه‌های خوب» در کانون پرورش فکری با حضور کلر ژوبرت اجرا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز (۱۸ تیر ۱۴۰۳)، کانون پرورش فکری به‌مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذریزدی، مراسمی را با حضور کودکان کانونی برگزار کرد.

در این مراسم کلر ژوبرت، نویسنده ادبیات کودک، در میان کودکان حضور پیدا کرد و به داستان‌های آن‌ها گوش فراداد.

کلر ژوبرت در حاشیه این مراسم، درباره داستان‌هایی که کودکان در این برنامه خواندند اظهار کرد: امروز چند داستانی که از بچه‌های کانون شنیدم به‌نسبت سنی که داشتند، بسیار خوب و امیدوارکننده بود. یکی از بچه‌ها داستانی خواند که با بیدارشدن از خواب تمام می‌شد، خب این درست نیست، اما آیا در این سن درست است که به آن کودک بگوییم این کار را نکن؟ یا اینکه بگذاریم تخیلش ابراز شود و در گذر زمان اصول را یاد بگیرد. من معتقدم کودکان باید تشویق شوند و احساس کنند که دارند کار خوشحال‌کننده‌ای انجام می‌دهند. ما نباید کودکان را محدود و هدایت کنیم. آن‌ها باید به صورت تدریجی اصول را فرا بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در ایران بیان کرد: احساس می‌کنم ادبیات کودک ما در حال پیشرفت است. داستان‌های بیست سال قبل پرگویی داشتند که در حال حاضر در مسیری قرار گرفته‌ایم که پرگویی کمتر شده است، اما همچنان ظرفیتی برای بهترشدن وجود دارد و برای رسیدن به سطح کشور‌های دیگر راه طولانی در پیش است.

این نویسنده ادبیات کودک نسبت به علاقه خود به این حیطه ادبیات تصریح کرد: من علاقه زیادی به ادبیات داستانی و کتاب دارم. یکی از دلایلی که ادبیات کودک را انتخاب کردم این است که در آن دوران تاثیر زیادی از داستان‌ها گرفتم و کودکان برای من اهمیت زیادی دارند. داستان‌های کودک همراه با تصویر هستند و با توجه به علاقه‌ای که به نقاشی دارم، این عرصه را انتخاب و از دو ابزار روایی و تصویر استفاده کردم.

کلر ژوبرت خاطرنشان کرد: امیدوارم کودکانی که در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند، قدر این موقعیت را بدانند؛ زیرا غنیمت بزرگی است. من اگر چنین‌شرایطی را از کودکی داشتم، نوشتن را از همان دوران آغاز می‌کردم اما با توجه به شرایطی که داشتم، نوشتن را از بزرگ‌سالی شروع کردم؛ زیرا فکر می‌کردم نویسندگی کار خاصی است و من، چون خاص نیستم نمی‌توانم آن را انجام دهم. کودکان باید درک کنند اگر به این عرصه علاقه‌مند باشند و تلاش کنند، می‌توانند نویسنده شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.