صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انگلیس و هلند برگزار کننده دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا چهارشنبه شب میان انگلیس و هلند برگزار می‌شود. دو تیم پرستاره در فوتبال جهان که شرایطشان در یورو ۲۰۲۴ کاملاً متفاوت با یکدیگر بوده است. انگلیسی‌ها اصلاً نمایش دلگرم کننده‌ای ارائه نکرده‌اند و حتی در مرحله یک هشتم نهایی تا مرز حذف شدن از یورو هم پیش رفتند، اما انصافاً نمی‌توان قدرت آنها در بازگشت به میدان هنگام عقب افتادن از رقبا را کتمان کرد. در واقع می‌توان گفت تنها تاکتیک مثبت انگلیس در جام ملت‌ها قدرت بازگشت آنها به مسابقات پس از عقب افتادن از رقبا بوده است.

هلند نیز اگرچه شرایط چندان مطلوبی نداشته، اما بازی به بازی بهتر شد و برابر ترکیه با وجود اینکه دردسر بسیار زیادی را متحمل گردید، در نهایت توانست خودش را به نیمه نهایی برساند این دو تیم در مرحله گروهی یورو ۱۹۹۶ به مصاف هم رفتند و البته خاطره بسیار تلخی برای هلندی‌ها به یادگار ماند. در دیداری که خیلی‌ها از آن به عنوان بهترین نمایش انگلیس در تمام دوره‌های جام ملت‌های اروپا یاد می‌کنند، انگلیس به لطف درخشش فراموش نشدنی پل گاسکوئین، آلن شیرر و تدی شرینگهام هلند را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید تا خاطره بسیار تلخی از آن مسابقه در ذهن هلندی‌ها به یادگار بماند.

البته حالا ۲۸ سال از آن مسابقه می‌گذرد و شرایط هر دو تیم متفاوت شده است، اما نکته جالب اینجاست که گرت ساوت گیت سرمربی کنونی انگلیس در همان مسابقه معروف یکی از بازیکنان تیم ملی کشورش بود و قطعاً دوست دارد دوباره پیروزی مقابل لاله‌های نارنجی و پرپر کردن آنها را جشن بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.