صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرلشکر سلامی: آمریکا کوچک و ضعیف شده است

  • کد خبر: ۲۳۸۱۲۸
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا را مستهلک کرده ایم و این آمریکا همان آمریکای ۲۰ یا ۳۰ پیش نیست، گفت: امروز کسی نمی‌تواند ایران را در جهان منزوی تلقی کند، زیرا ثابت کردیم جهان بسیار بزرگتر از آمریکا و آمریکا بسیار کوچک‌تر از جهان است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ در آیین افتتاح بیست و نهمین دوره دانشجویی آموزش مبانی اندیشه اسلامی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک حرکت فراتر از دامنه‌های تصور در طول تاریخ و حتی برای آینده خواهد بود.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۷ یک حرکت فراتر از دامنه‌های تصور و باور‌های متعارف در جهان آن روز نه، در طول تاریخ و حتی برای آینده خواهد بود.

وی گفت: این یک استثنا بود که جوانانی شجاعانه به سفارت آمریکا که نقطه مدیریت سیطره این کشور بر سرنوشت ملت ایران بود هجوم آوردند و جاسوسانی که در لباس دیپلمات بودند دستگیر کردند و امام (ره) نیز از این حرکت دانشجویان حمایت کردند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند حمله موشکی به عین‌الاسد حد و اندازه انتقام از قاسم ما نبود. در برابری و تناظر این درست است، اما در تاثیر موضوع فرق می‌کند.

وی افزود: وقتی شما به یک پایگاه حمله می‌کنید، یعنی حمله به تمامیت یک قدرت یعنی بی‌اعتنایی به تمام آن قدرت، یعنی درک این حقیقت که شما در میدان پیروز هستید و از چیزی نمی‌هراسید. وقتی شما موشک‌ها را شلیک می‌کنید درست است. بلوغ و ابتکار نبوغ تاکتیکی برای اینکه با دقت تمام و با حداکثر اطمینان از موفقیت و اصابت و با رعایت همه ملاحظات عملیاتی و فنی و تاکتیکی یک عمل سالم انجام دهیم، اما پشت این چکاندن ماشه یک شجاعتی است که فقط از کسی بر می‌آید که به قدرتی ماورای قدرت انسان‌ها متکی است و می‌تواند مسئولیت چنین تصمیمی را برعهده بگیرد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: آمریکا را مستهلک کرده ایم فکر نکنید این آمریکا همان آمریکای ۲۰ یا ۳۰ پیش است. این آمریکا کوچک و ضعیف شده است و قدرت اثر خود را در اثر اصطکاک و فرسایشی که انقلاب اسلامی در او ایجاد کرده به تدریج از دست داده دچار پوکی استخوان شده شاید ظاهر آمریکا هنوز مهیب است، اما در باطن سست است.

فرمانده کل سپاه گفت: در همین انتخابات مشاهده کردید به محض اینکه دشمن شروع کرد به زخم زبان که ایرانی‌ها به نظام پشت کردند، مردم در عرض ۳ تا ۴ روز مردم به صحنه برگشتند و دوباره محاسبات دشمن به هم ریخت، خاموش شد و آرام گرفت. ملت ایران در شکست دادن دشمن و نشان دادن غلط بودن محاسات دشمن بسیار هنرمند، ماهر و باتجربه است.

وی افزود: آنها که می‌گفتند انتخابات مهندسی شده و از قبل مشخص است چه کسی از صندوق در می‌آید و تصورشان این بود که این رئیس جمهور منتخب از صندوق در نمی‌آید، اما بر خلاف همه این اراجیف، همه این حرف‌های بی پایه و اساس آنها باطل شد. هر بار باید نظریات دشمنان را باطل و آنها را شرمسار و خجالت‌زده کنیم و این کار را ادامه می‌دهیم تا کامل خاموش شوند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه می‌خواستند ما را در جهان منزوی کنند یعنی تنها، بی اتصال به هیچ کشور و دولتی، گفت: وقتی روابط سیاسی قطع شود روابط اقتصادی و فرهنگی و علمی و تجاری همه قطع می‌شود. این تصویری بود که آنها می‌خواستند و در کنار آن بدنبال حصر اقتصادی و بستن همه دروازه‌های تجارت جهانی و مسیر‌های انتقال پول بودند. دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کردند یعنی از همه ابزار‌ها استفاده می‌کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تحریم اقتصادی یک واقعیت جهانی بود، افزود: کشتی‌های ما را می‌زدند تا نزدیم ساکت نشدند. وقتی به اندازه آنها زدیم آرام گرفتند. یکی از کار‌های ما آرام کردن دشمن بود؛ نفت ما را می‌خواستند سرقت کنند، بچه‌ها مثل شیر در فاصله صفر با ناو‌های جنگی آنها روبرو شدند و کشتی نفت ما را از آنها گرفتند کسی نمی‌تواند از این کار‌ها انجام دهد. کشتی‌های ما را در جبل الطارق توقیف کردند کشتی هایشان را در اینجا توقیف کردیم. دشمنان از کرده خود پشیمان شدند، تحریم اینگونه با قدرت شکست.

وی تاکید کرد: قوی که باشید انزوا را پشت سر می‌گذارید، وقتی شما با همه قدرت‌های عالم غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی که او را به رسمیت نمی‌شناسید می‌توانید مرتبط شوید؟ امروز کسی می‌تواند ایران را در جهان منزوی تلقی کند؟ ثابت کردیم جهان بسیار بزرگتر از آمریکا و آمریکا بسیار کوچک‌تر از جهان است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.