صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک رسانه آمریکایی به نقل از چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرد که ویلیام برنز مشهور به بیل برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا و برت مک گورک، مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه، روز دوشنبه با مقامات ارشد امنیتی اسرائیل و مصر در قاهره دیدار می‌کنند تا درباره توافق آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و ترتیبات تامین امنیت مرز مصر و غزه گفتگو کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تارنمای آکسیوس روز دوشنبه به وقت محلی درباره محور مذاکارت مقامات ارشد اسرائیلی و آمریکایی در قاهره نوشت: ترتیبات امنیتی مرزی مصر و غزه و بازگشایی گذرگاه رفح مسائل کلیدی پیش از توافق احتمالی گروگانگیری و آتش بس بین اسرائیل و حماس است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یکشنبه مدعی شد یکی از شروط او برای توافق این است که از مرز مصر و غزه برای حماس سلاح قاچاق نشود.

مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی گفته‌اند که اگرچه در متن پیشنهادی توافق به این موضوع اشاره نشده است، اما می‌خواهند از طریق همکاری‌های سه جانبه آمریکا، مصر و اسرائیل راه‌حلی در این خصوص بدست آورند.

مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به همراه بیل برنز روز دوشنبه وارد قاهره شد. یک هیات بلندپایه اسرائیلی به ریاست مدیر آژانس امنیتی شین بت اسرائیل نیز روز دوشنبه وارد قاهره شد.

برنز و مک گورک مذاکرات سه جانبه با مصری ها و اسرائیلی ها و همچنین دیدارهای جداگانه خواهند داشت. این دو مقام آمریکایی بر روی توافق آزادی گروگان‌ها و آتش بس و مسائل مربوط به گذرگاه رفح و امنیت مرزی غزه تمرکز خواهند کرد.

مقامات اسرائیلی به آکسیوس گفتند یکی دیگر از موضوعات مورد بحث طرفین چگونگی جلوگیری از بازگشت حماس به شمال غزه پس از اجرای توافق است.

انتشار می رود مک گورک پس از مذاکرات در قاهره، برای دیدار با نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل به سرزمین های اشغالی سفر کند.

برنز روز چهارشنبه برای دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر و دیوید بارنیا، رئیس موساد اسرائیل، برای گفتگو در مورد توافق آتش بس به دوحه سفر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.