صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت: دو کشور ایران و عراق در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر نگاه و مواضع مشترک دارند که بستری مناسب جهت عمق بخشی به مناسبات و توسعه همکاری‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز، «عبدالطیف رشید» رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی در این مسئولیت بزرگ و خطیر و همچنین در مسیر ارتقای روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق آرزوی موفقیت کرد.

عبدالطیف رشید روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را عمیق، مستحکم و در راستای منافع دو ملت توصیف کرد و بر علاقمندی کشورش برای حفظ و ارتقای این روابط و همچنین ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر در دوره جدید تاکید کرد. 

مسعود پزشکیان نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تبریکات دولت و ملت عراق، گستره پیوند‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی میان دو کشور را بی‌نیاز از هرگونه توضیحی دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید با همکاری مسئولان عالی دو کشور این روابط تعمیق و توسعه یابد. 

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه ما برای کشور بزرگ عراق اهمیت فوق‌العاده قائل هستیم، از تلاش‌های رئیس جمهور این کشور در مسیر توسعه مناسبات میان ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر نگاه و مواضع مشترک دارند که بستری مناسب جهت عمق بخشی به مناسبات و توسعه همکاری‌هاست.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.