صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور خارجه مصر امروز (دوشنبه) هشدار داد که استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح گرسنه‌سازی در نوار غزه، اعتبار جامعه جهانی را تضعیف می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «بدر عبدالعاطی» در کنفرانس خبری مشترک با «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که نقش آنروا تنها منحصر به نوار غزه نیست بلکه رسیدگی به امور آوارگان فلسطینی در هر نقطه‌ای را دربرمی‌گیرد.

وی با هشدار درباره استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح گرسنه‌سازی در نوار غزه، گفت: هیچ جایگزینی برای آنروا در غزه نیست و آنروا تنها آژانسی است که مراکز توزیع کمک‌های انساندوستانه در نوار غزه را در اختیار دارد.

عبدالعاطی با اشاره به اینکه مأموریت آنروا تنها پس از دستیابی آوارگان فلسطینی به حقوق خود پایان خواهد یافت، از جامعه جهانی و طرف‌های کمک‌کننده خواست تا در موضوع حمایت مالی از این آژانس تجدیدنظر کنند.

وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد که مساله فلسطین در اولویت سیاست خارجی این کشور قرار دارد و تلاش‌های قاهره با همکاری دیگر کشور‌ها برای پایان دادن به فاجعه در نوار غزه ادامه دارد.

لازارینی نیز با اشاره به بمباران پی در پی نوار غزه، گفت که این منطقه برای کودکان مناسب نیست و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم نوار غزه شد.

وی به آوارگی ۲۵۰ هزار فلسطینی از خان‌یونس طی هفته جاری اشاره کرد و گفت که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.