صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معامله‌گران معتقدند که قیمت سکه با توجه به کاهش قیمت دلار و اونس جهانی در روز‌های آینده نزولی خواهد بود. به عقیده این گروه سکه مرز حمایتی مهم ۴۰ میلیون تومانی را در پیش رو دارد که اگر به کاهش قیمت ادامه دهد؛ رسیدن به کانال ۳۹ میلیون تومانی نیز امکان‌پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، همچنین مرز مقاومت ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش روی سکه است که اگر در جریان معاملات روز‌های آینده بتواند به بیشتر از این رقم برسد، ورود سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان غیرممکن می‌شود.

برخی فعالان بازار هم با توجه به اظهارات نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، معتقدند که بازار سیگنال افزایشی دریافت کرده است. بذرافشان در مصاحبه‌ای تأکید کرد که کاهش قیمت‌ها ناشی از انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت جدید نبوده است و فعلا کاهش قیمت دیگری نداریم و مردم منتظر کاهش قیمت نباشند.

با این حال روند کلی بازار طلا وابستگی زیادی به سیاست‌های اقتصادی دولت چهاردهم دارد. تجربه سال ۱۳۹۲ و زمانی که طیب‌نیا، سکان وزارت اقتصاد را برعهده گرفت، نشان می‌دهد که اتخاذ سیاست‌های انقباضی و ضدتورمی سبب شد تا بازدهی بازار سکه و طلا به شدت کاهش یابد. به عنوان مثال درحالی که قیمت سکه بهار آزادی در ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ رقم یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده در ۲۸ اسفند این سال به ۹۵۴ هزار تومان کاهش یافته است. در سال ۱۳۹۳ هم بازدهی قیمت سکه منفی بود به طوری که در آخرین روز کاری این سال قیمت سکه بهار آزادی به ۹۴۵ هزار تومان رسید. 

در دو سال بعد هم سکه با وجود افزایش قیمت نسبی نتوانست به رقم خرداد ۱۳۹۲ برسد به طوری که در ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ قیمت سکه طرح بهارآزادی به یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان رسیده بود. البته در این میان یکی از مواردی که به کنترل قیمت سکه و طلا در داخل کشور کمک زیادی کرد، کنترل قیمت دلار و همچنین اونس جهانی طلا بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.