صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح سامان‌دهی گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) و شهدایی که در سطح شهر دفن شدند، در حال انجام است و کلنگ آن‌ها در سه‌ماهه سوم یا چهارم امسال بر زمین زده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کریمدادی امروز، ۱۹ تیر ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: طرح سامان‌دهی گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) و شهدایی که در سطح شهر دفن شدند، در حال انجام است.

وی افزود: امیدوارم در این دوره، شروع عملیات را داشته باشیم و کلنگ گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) در سه‌ماهه سوم یا چهارم امسال بر زمین زده شود.

کریمدادی با بیان اینکه کمیسیون ایثارگران یادگار دوره چهارم است، عنوان کرد: اتفاقات خوبی در این کمیسیون رخ داده است. ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ایثارگر در بدنه مدیریت شهری مشغول به کار بودند که از این تعداد، به‌همت این شورا و شهرداری مشهد، تا امروز ۴ هزار و ۷۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند که باعث افتخار خراسان و مشهد بوده و کار بزرگی است. تعدادی که باقی مانده‌اند، به‌مرور زمان تبدیل وضعیت خواهند شد. ما در آتش‌نشانی حدود ۵۰۰ فرزند شهید داریم.

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در حوزه ایثارگران، هر هفته روز‌های دوشنبه در جلسه علنی شورا، نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا را داریم. تا امروز بیش از ۸ هزار مترمربع نقاشی دیواری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری مشهد انجام شده است. تعداد زیادی یادآوری شهدا و مراسم‌های مختلف داشتیم.

وی در خصوص پروژه موزه دفاع مقدس تصریح کرد: در این پروژه، همکاران تصویب کردند موزه دفاع مقدس به سرانجام برسد. اگر قرار باشد منتظر باشید ساختمان ساخته شود و آثار شهدا را در آن قرار دهید، وقت‌کشی است. الان ظرفیت‌هایی دارید که می‌توانید موزه شهدا را ایجاد کنید و حتی دیر هم شده است.

کریمدادی ادامه داد: در حال حاضر، در بنیاد شهید تعداد زیادی آثار فاخر و کمیاب موجود است که در ویترین‌های معمولی گذاشته شده‌اند. داریم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. ظرفیت ما ظرفیت کمی نیست و باید همین الان موزه را ایجاد کنیم تا وقتی ساخته شد، آثار را در آن قرار دهیم. شورا آمادگی هرگونه همکاری در حوزه شهدا را دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.