صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با همکاری حوزه علمیه خراسان‌رضوی و آستان قدس رضوی، دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلای جوان حوزه‌های علمیه کشور با عنوان «دارالعلم» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این اعتکاف در ۵ مدرسه علمی با موضوعات قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، منطق و روش‌شناسی و ادبیات‌و‌زبان‌فارسی مردادماه با اولویت طلاب برادر و خواهر سطح‌۴، نخبگان و پژوهشگران مراکز و مؤسسات تخصصی، مدرسان دروس سطوح‌ یک و دو برگزار می‌شود.

بنابر اعلام ستاد برگزاری اعتکاف علمی دارالعلم، توجه به موضوعات و مسائل علمی مدارس، ارتقای سطح علمی مباحث، ضرورت ایجاد فضای علمی همگون جهت بهره‌مندی بیشتر، بهره‌گیری از حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی (دامت‌برکاته) و ۶۰ نفر از علما و اساتید برجسته جهان تشیع، در دستور‌کار این دوره از اعتکاف علمی قرار گرفته است.

این دوره از اعتکاف علمی، با هدف نقش‌آفرینی و پاسخگویی متولیان امر دین در شعاع علمی عالم‌آل‌محمد(ع) و تقویت احیای کانون‌های علمی و مرکزیت حرم مطهر رضوی برای رفت‌وآمد‌های طلاب علوم دینی تدارک‌ دیده‌ شده است.

توجه به خلأ‌های علمی حوزه و مباحث کاربردی، گستره حضور طلاب و فضلای غیرمشهدی و بین‌المللی (نجف، لبنان و...)، گستره کمی و کیفی حضور خواهران طلبه، توجه ویژه به روش‌های تعاملی و گفت‌وگومحور، ایجاد ارتباط ساختاری با حوزه‌های علمیه سراسر کشور و مجامع علمی، گسترش کمی و کیفی تعداد شرکت‌کنندگان مدارس و نهاد‌های دخیل در اجرا و... در این دوره، به‌عنوان اولویت‌ها قرار گرفته است.

طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اصفهان و توابع که علاقه‌مند به بهره‌مندی از گستره علمی و معنوی دارالعلم هستند، می‌توانند تا ۱۸ مردادماه سال جاری به لینک https://portal.hozehkh.com/registers  مراجعه نمایند و مراحل ثبت‌نام را انجام بدهند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۰۰۸۲۱۸ ویژه برادران و شماره ۳۲۰۰۸۲۶۲ ویژه خواهران تماس بگیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.