صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر نفت با بیان اینکه هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت ۲.۸ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمدزایی دارد گفت: تولید نفت از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هر صدهزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، ۲.۸ میلیارد دلار درآمد زایی در سال برای کشور دارد. البته در سه سال گذشته این موضوع انجام شد و تولید نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.

وزیر نفت یکی از راهکار‌های جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را تولید نفت عنوان کرد و افزود: همچنین ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و ظرفیت پالایشگاهی را ارتقاء دهیم، درآمد‌های ارزی خوبی به دولت خواهد رسید و توان اقتصادی دولت را افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در وزارت نفت ده‌ها هزار کارشناسان نخبه وجود دارند که از توان آنها استفاده می‌شود، تاکید کرد: با توان داخلی این اتفاق‌های خوب رقم زده می‌شود و امیدواریم این ریل گذاری که انجام شده، ادامه یابد.

اوجی با اشاره به فصل تابستان و سفر‌های بین شهری و تمهیداتی که این وزاتخانه برای ذخایر بنزین اندیشه است، خاطرنشان کرد: برای موضوع بنزین روش‌های غیرقیمتی پیش گرفتیم و مصرف بنزین را مدیریت کردیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.