صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معرفی انیمیشن | خورشید نینوا

  • کد خبر: ۲۳۸۵۷۰
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
انیمشین «خورشید نینوا» به شرح واقعه‌ی عاشورا از زمان مرگ معاویه و به حکومت رسیدن یزید تا عصر عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش می‌پردازد.

هستی نیک صفتی_ انیمشین «خورشید نینوا» به شرح واقعه‌ی عاشورا از زمان مرگ معاویه و به حکومت رسیدن یزید تا عصر عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش می‌پردازد.

داستان این انیمیشن با مرگ معاویه شروع می‌شود. پسرش، یزید، پس از جانشینی او تلاش می‌کند به‌اجبار از امام‌حسین(ع) بیعت بگیرد.

امام حسین(ع) که می‌داند یزید مرد بد و ستمکاری است، با او بیعت نمی‌کند و برای حفظ حرمت خانه‌ی خدا و به دنبال دعوت کوفیان از ایشان، از مکه به سوی کوفه حرکت می‌کند.

در راه کوفه خبر شهادت مسلم‌بن‌عقیل، پسرعمو و فرستاده‌ی امام(ع)، به ایشان می‌رسد. سپاه یزید به فرماندهی «حر» راه را بر امام می‌بندد و ایشان راهی دیگر برمی‌گزیند.

آن‌ها در روز دوم محرم‌الحرام سال ‎۶۱ هجری، وارد صحرای کربلا می‌شوند. لشکر عمر سعد سد راه امام می‌شود و آب را بر ایشان می‌بندد.

سپاه امام(ع) با ایمان راسخ و با شجاعت، با سپاه عمر سعد مبارزه می‌کند و در نهایت، واقعه‌ی کربلا رخ می‌دهد و امام و یارانشان به شهادت می‌رسند.

ما با تماشای این انیمشین متوجه اتفاقات و رفتار شخصیت‌های مختلف در زمان امام حسین(ع) می‌شویم و آگاهی خود را درباره واقعه‌ی کربلا افزایش دهیم.

نام انیمشین: 
خورشید نینوا

سال انتشار: 
۱۳۹۲

کارگردان: 
علیرضا فرمانی

کشور سازنده: 
ایران

شرکت سازنده: 
صبا

ژانر: 
ماجراجویی، جنگی

زمان: 
۱۰۵ دقیقه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.