صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معرفی بازی | ماشین کارتی

  • کد خبر: ۲۳۸۷۳۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
بازی این هفته‌ی ما یک بازی خوش‌ساخت ایرانی دیگر با نام «ماشین کارتی» است. این بازی جالب خاطره‌ی همه‌ی دهه‌ی‌شصتی‌ها و همه‌ی باباهای ماست: کارت‌بازی.

سپهر عبدی_کلاس چهارم_ بازی این هفته‌ی ما یک بازی خوش‌ساخت ایرانی دیگر با نام «ماشین کارتی» است. این بازی جالب خاطره‌ی همه‌ی دهه‌ی‌شصتی‌ها و همه‌ی باباهای ماست: کارت‌بازی.

طراح این بازی دراین‌باره توضیح می‌دهد: «ماشین کارتی همون کارت‌بازی بچگی‌مونه که بهش ویژگی‌های جالب و جذاب اضافه شده.»
در بازی ماشین کارتی، باید کارت‌های خود را که در اصل مشخصات ماشین‌های مختلف روی آن‌ها ثبت شده است جمع کنید، سپس به رقابت با بازی‌کنان دیگر بپردازید.

روند بازی این‌گونه است که ابتدا به‌صورت شانسی یکی از بازی‌کنان بازی را شروع می‌کند. پیش از بازی، هر بازی‌کن باید کارت‌های دست خود را آماده کرده باشد. سه کارت از کارت‌های بازی‌کنی که قرعه به‌نام او افتاده است به بازی‌کن نشان داده می‌شود.

سپس باید یکی از کارت‌ها را انتخاب و یکی از ویژگی‌ها مثلا نهایت سرعت، قدرت و ... آن کارت را انتخاب کند. بازی‌کن مقابل نیز باید از بین سه کارتی که به او نشان داده می‌شود یکی را انتخاب کند.

با این حال، بازی‌کن دوم حق تغییر ویژگی را ندارد. فقط باید از کارت‌هایش، آن را که در ویژگی موردنظر بهتر است انتخاب کند. سپس امتیاز هر کارتی بالاتر بود، صاحب آن برنده می‌شود.

مساوی هم در بازی امتیازی ندارد. فردی که امتیاز کارتش بالاتر باشد این چرخه را ادامه می‌دهد تا وقتی پس از چند دور بازی، کسی که بیشترین دفعه برنده شده است، برنده معرفی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.