صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی از بروز خسارت در بخش کشاورزی و راه های جاده ای استان در پی بارش شدید باران خبر داد.

سید رضا عباسی نیشابوری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: امروز هشدار زرد هواشناسی اعلام شد و این هشدار به فرمانداران و مدیران بحران شهرستان‌های استان هم ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام هشدار نارنجی از ظهر امروز، مراتب از طریق اطلاع رسانی گسترده به مدیران بحران شهرستان ابلاغ شد.

عباسی نیشابوری خاطرنشان کرد: در مورد بارش باران در مشهد، انتظار این حجم بارش را نداشتیم، اما بارش بسیار خوبی اتفاق افتاد و منتظر اعلام حجم بارش عصر امروز هستیم.

وی در مورد حوادث ناشی از بارش و سیلاب عنوان کرد: تعدادی از طببعت گردان مستقر در ارتفاعات کلات، چمخال، هزار مسجد، دولت آباد گلبهار و... در سیلاب گرفتار شدند که با همراهی تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، خدمت رسانی انجام شد.

عباسی نیشابوری ادامه داد: در چمخال، ۱۰۰ نفر گرفتار سیلاب شدند که ۱۵ نفر انتقال پیدا کرده و ۸۵ نفر امشب در این مکان اسکان اضطراری خواهند یافت. در ارتفاعات کلات نیز ۴۰ نفر گرفتار شدند که جیره غذایی و چادر برای اسکان این افراد مهیا شده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی افزود: خسارت‌هایی در بخش کشاورزی و همچنین، برخی راه‌های استان گزارش شده است.

وی اشاره کرد: در روستا‌های کارده و مارشک نیز ۵ خودرو گرفتار سیلاب شدند که علیرغم بیرون کشیدن از آب، اما خسارت قابل توجهی دیده اند.

عباسی نیشابوری در پایان خواستار شد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز شنبه، از مردم خواهشمندیم به مناطق گردشگری و سایت‌های طبیعت گردی و ارتفاعات مراجعه نکنند و هشدار‌های صادر شده را رعایت نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.