صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در یک سال گذشته، بیش از ۴۵ هزار خدمت به زوجین نابارور در مراکز درمان ناباروری سطوح دو و سه بخش دولتی و خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ارائه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز ناباروری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد (۴ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی)، خاطرنشان کرد: مرکز «میلاد» تنهامرکز درمان ناباروری دولتی در مشهد است که ۴۷ درصد مراجعات جهت درمان ناباروری را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن تأکید بر حمایت مناسب وزارت بهداشت از زوجین نابارور، تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و در مراکز خصوصی، این حمایت ۸۰ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه جوانی جمعیت اظهار کرد: در سال گذشته، ۲۱ هزار و ۷۳۶ زایمان طبیعی به‌صورت رایگان در تمامی بیمارستان‌های دولتی انجام شده و همچنین در بیمارستان خصوصی «مهر» و دولتی غیردانشگاهی «شمس‌الشموس»، زایمان طبیعی با تعرفه دولتی انجام شد.

دکتر دهقانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ترویج زایمان طبیعی برای هزار و ۷۳ نفر از پرسنل، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی «کمک به بقای مادر» جهت ۳۴ نفر از پرسنل ماما، برگزاری دوره مقدماتی ناباروری مراکز درمان ناباروری سطح۲ دولتی جهت پزشکان متخصص زنان تربت‌حیدریه و تربت‌جام و برگزاری دوره آموزشی تست‌های تشخیصی‌آزمایشگاهی ناباروری جهت ۵۱۸ نفر از کارشناسان آزمایشگاه از دیگراقدامات است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در شهرستان کاشمر نیز فعالیت‌های مؤثری نظیر اخذ تأیید تشکیلات پیشنهادی جهت مرکز ناباروری کاشمر، اخذ موافقت اصولی مرکز درمان ناباروری سطح‌۲ کاشمر، راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری سطح‌۲ در شهرستان کاشمر، ارائه خدمات تخصصی ناباروری به ۲ هزار و ۲۶۰ نفر در مرکز سطح‌۲ کاشمر و راه‌اندازی تعداد ۱۱ اتاق LDR در بیمارستان حضرت ابوالفضل‌(ع) کاشمر به‌طور موفقیت‌آمیز انجام شده است.

دکتر دهقانی با اشاره به اهمیت تکمیل نیروی کار بیان کرد: در سال گذشته، ۱۰ نفر نیروی ماما به صورت شرکتی جهت بیمارستان تایباد و ۲۰ نفر نیروی ماما به‌صورت قرارداد پیمانی از طریق آزمون استخدامی به کار گرفته شدند.

معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: ثبت اطلاعات کلیه مراجعان درمان ناباروری، بارداری، سقط و زایمان در HIS بیمارستان‌ها و سامانه‌های وزارت بهداشت‌و‌درمان و جمع‌آوری اطلاعات باروری بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از طریق نرم‌افزارهای طراحی‌شده نیز از دیگرخدماتی بود که در معاونت درمان دانشگاه انجام شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.