صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: سهمیه کالاهای اختصاصی ویژه ماه محرم برای کنترل و ایجاد تعادل در بازار و با قیمت تعیین شده در بین هیات‌های مذهبی استان توزیع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن نوری‌زاده با اعلام این مطلب افزود: این کالا‌ها شامل ۳۵۰ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلو ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال، یکهزار و ۲۵۰ تن گوشت مرغ با قیمت هر کیلو ۶۰۷ هزار ریال، یکهزار و ۱۰۰ تن برنج با قیمت هر کیلو ۳۳۰ هزار ریال و ۵۷۸ تن شکر با قیمت هر کیلو ۳۸۵ هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه شهرستانی هیات‌های مذهبی استان نیز مشخص و توزیع شده است.

نوری‌زاده به بازدید امروز خود از واحد تولیدی محصولات لبنی پگاه اشاره و بیان کرد: این بازدید با توجه به اهمیت حوزه امنیت غذایی خراسان رضوی و تاکید استاندار درباره کنترل این بخش انجام گرفت.

وی اضافه کرد: این واحد روزانه ۲۴۰ تن شیر از شهرستان‌های مختلف استان دریافت و در قالب محصولات متنوع لبنی، فرآوری و عرضه می‌کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تنوع کالایی این واحد تولیدی باعث شده که در حوزه داخل و خارج کشور از بازار مناسبی برخوردار باشد لذا توجه به همه حوزه‌های آن اعم از تولید، فرآوری، نگهداری و فروش محصولات حایز اهمیت است.

نوری‌زاده به مشکلات مطرح شده از سوی واحد تولیدی مذکور اشاره کرد و افزود: عدم تطابق قیمت محصول شیرخشک با ارزشگذاری گمرکی و مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی مهمترین مسائلی بود که در این بازدید مطرح و مقرر شد به معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور اعلام و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: امروز از سه محصول دانش بنیان این واحد تولیدی بهره‌برداری آزمایشگاهی شد که مهمترین آن پودر پروتئینه برای تولید شیرخشک بود و این محصول به تولید انبوه رسیده است.

حدود پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد است؛ شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با یکهزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.