صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دپوی شیرخشک در کشور زیاد است

  • کد خبر: ۲۳۹۱۶۰
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است، گفت: کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده شیر خشک انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا رستمی با اشاره به بحران یک سال گذشته شیر خشک در کشور و تلاش انجام شده جهت ایجاد ثبات در بازار شیر خشک‌ها، اظهار کرد: کمبود شیر خشک در ماه جاری به چهار محصول و برند رسیده است و به منظور رفع همین موضوع نیز ساختارسازی کرده‌ایم.

وی تأخیر در بازپرداخت بیمه‌ها را از دیگر مباحثی دانست که مسبب ایجاد مشکل برای چند قلم شیرخشک است و بیان کرد: بازپرداخت بیمه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و آن مواردی که در سامانه تی‌تک ثبت می‌کنند، مطالبات تا اردیبهشت‌ماه را دریافت کرده‌اند؛ بنابراین تاخیر‌های بیمه‌ها از پنج ماه به حدود ۵۰ روز رسیده، البته با برند‌های اصلی شیر خشک نیز توافق کرده‌ایم که تسویه‌ها سه ماهه انجام شود.

رستمی افزود: اصرار بر مصرف برند خاصی از شیر خشک از سوی مصرف‌کنندگان از دیگر عوامل بروز برخی کمبود‌های موقتی بوده و در این زمینه نیز به فرهنگسازی نیاز است تا در مواقع لزوم از برند‌های جایگزین استفاده شود. اگر کمبود موقتی برخی برند‌های خاص را کنار بگذاریم، دپوی شیر خشک کوپنی در استان‌ها هفت تا هشت ماه است.

منبع: تسنیم 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.