صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تا قبل از دولت سیزدهم، حتی یک مرکز درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت نبود و امروزه شمار این مراکز از ۱۱ مرکز درمان ناباروری فراتر رفته است. تا پیش از سال ۱۴۰۰، سرجمع بیماری‌های خاصی که تحت پوشش بیمه سلامت بود، حدود پنج مورد بیماری بود، اما امروزه به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است. اینها دستاورد‌های کم و کوچکی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در آیین رونمایی از ۱۳ دستاورد دولت سیزدهم در حوزه بیمه سلامت که ظهر امروز (یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳) به میزبانی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: ما مفتخریم که مملکت ما و زندگی ما بر مدار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد. اگر بخواهیم از بزرگترین اولویت‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) نام ببریم، مبارزه با استکبار، ظالم و ظلم از یکسو و حمایت از مظلومان و بی‌پناهان از سوی دیگر است. گاندی که یک هندوست و هیچ تعلق خاطری نه به مکتب تشیع بلکه حتی به دین مبین اسلام نیز ندارد، تصریح می‌کند که صفحات زندگی امام حسین (ع) را به دقت خوانده و کربلا را با دقت مطالعه کرده است. او می‌گوید اگر هند قرار است در برابر استعمار انگلیس پیروز شود، سرمشقی جز حسین (ع) ندارد.

وی افزود: آنتوان بارا که یک نویسنده و متفکر مسیحی است، کتابی دارد با عنوان «اَلحُسین (ع) فِی فِکرِ المَسیحی» و علاوه بر حضور در راهپیمایی اربعین، پرچم اباعبدالله (ع) را در دست گرفته و بیش از هفت بار به کربلای معلی مشرف شده است. او می‌گوید امام حسین (ع) با فداشدن خود و همه یاران و اصحابش در قیام کربلا، نه‌فقط تشیع و اسلام بلکه همه ادیان الهی را احیا کرد.

فرهنگ خدمت‌گزاری، آموزه مکتب حسینی

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: راز این قیام همانی است که گفته شده «بَذَلَ مُهجَتَه فیک» یعنی جان شریف خود را کف دست گرفت تا انسان و بشریت را نجات دهد. این سرفصل‌های نجات و دستگیری، مبانی بسیار مهم و درس‌آموزی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، همین مقابله با ظالمان و مستکبران است.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌های ظلم و استکبار نیز این بود که فرهنگ خدمت‌گزاری در جامعه اسلامی به فرهنگ اشرافی‌گری تبدیل شود. سیره‌ای که رسول خدا (ص) پایه گذاری کرد و مردم با همه وجود در منش و روش امیرالمؤمنین دیدند و لمس کردند، اگرچه الگوی کاملی بود، اما با حاکمیت جرثومه فسادی همچون یزید در آستانه تباهی محض قرار گرفته بود و جلوه‌های تواضع در برابر مردم و دست‌گیری از محرومان در حاکم جامعه اسلامی به شرایطی تبدیل شده بود که حتی انسان شرم می‌کند خلیفه اسلامی را مبتلا به چنین خصایصی بداند.

سیره شهدای خدمت، ترجمان مکتب اهل بیت (ع)

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی سیره شهدای خدمت را ترجمه ممتاز خدمتگزاری براساس الگوی سیره ائمه اطهار (ع) دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نهضت بزرگ حضرت امام (ره) مجالی شد تا نه‌فقط ایران اسلامی بلکه کل جامعه بشری با شتاب و سرعت بیشتری به مرام و مکتب حسین (ع) بازگردد. زندگینامه همه شهدا را اگر مطالعه کنیم، ترجمانی است که هرکس به اندازه بضاعت و ظرفیت خود از سیره حسینی ارائه داده است. حقیقتاً شهدای خدمت و شخص شهید آیت‌الله رئیسی از ممتازترین ترجمان خدمت‌گزاری بر منهج و سیره اهل بیت (ع) هستند. رئیس‌جمهوری که مردمی بودن را با یک عیار متفاوت در کارنامه خودش به نمایش گذاشت، به بیان رهبر معظم انقلاب، خستگی ناپذیر بود و حل مشکل مردم را برای خود افتخار می‌دانست.

وی تأکید کرد: فراموش نمی‌کنیم رئیس دولت سیزدهم فقط در یک نمونه، ۸ بار به خوزستان سفر کرد تا از نزدیک مشکلات مردم دردمند این خطه را برطرف کند. عده‌ای امروز طعنه می‌زنند به دیپلماسی شهید آیت‌الله رئیسی درحالی که ایشان زمانی زمامدار امور کشور شدند که ما با بیشتر کشور‌های همسایه در چالش بودیم و مشکلات فراوانی در همسایگی پیش آمده بود، اما فراموش نمی‌کنیم که شهید رئیسی فقط در یک مصداق، دو بار به کشور تاجیکستان سفر کرد و در جریان پنج نشست مشترک با رئیس جمهور این کشور، وضعیت اختلاف و تضاد را به حُسن همجواری تغییر داد و شرایطی را رقم زد تا همین تاجیکستان، حامی عضویت ایران در مجمع شانگهای و کشور‌های عضو بریکس باشد.

کارنامه شهید رئیسی، درخشان و پرافتخار است

گنابادی‌نژاد گفت: اینها همان مصادیقی است که ثابت می‌کند یک فرد تربیت‌یافته در مکتب اهل‌بیت (ع) چه‌طور می‌تواند در جریان مبارزه با مستکبران و ظالمان قدم بردارد و همزمان در مجمع عمومی سازمان ملل، قرآن به دست بگیرد و شجاعانه تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را بلند کند، اما وقتی در کنار مردم قرار می‌گیرد، خودش را خادم ملت بداند.

وی بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم امروزه از رئیس‌جمهوری یاد می‌کنیم که در جریان مسئولیت خود به روستا‌هایی سر زد که در طول انقلاب اسلامی حتی فرمانداران از آن روستا‌ها بازدید نکرده بودند. این رئیس جمهور در شرایطی به شهادت رسید که حتی مکان و نحوه شهادت او، سند توجه بی‌منت او به مردم و مشکلات آنها بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در تشریح جزئیات این مراسم اظهار کرد: کارنامه شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه سلامت یک کارنامه درخشان و پرافتخار است و با اینکه دوران ریاست جمهوری او فقط سه سال طول کشید، فهرستی از دستاورد‌های این عرصه می‌تواند سرمشق مدیران آینده باشد.

وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم، حتی یک مرکز درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت نبود و امروزه شمار این مراکز از ۱۱ مرکز درمان ناباروری فراتر رفته است. تا پیش از سال ۱۴۰۰، سرجمع بیماری‌های خاصی که تحت پوشش بیمه سلامت بود، حدود پنج مورد بیماری بود، اما امروزه به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است. اینکه همه مادران و فرزندان از ابتدای دوره بارداری تا پایان شیردهی، به مدت دوهزار روز و به طور کامل مشمول بیمه می‌شوند، دستاورد کم و کوچکی نیست.

گنابادی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: بر همین اساس، سیمایی تحت عنوان «سرمشق» طراحی شده تا همه دستاورد‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزش و درمان به مردم معرفی شود و این عرصه‌های خدمت به‌عنوان دستاورد‌های دولت سیزدهم، مورد حق‌شناسی مردم و الگوبرداری مسئولان آینده قرار بگیرد. امیدواریم انشالله همه همت‌ها در دولت جدید متمرکز بر استمرار این سیره و فرهنگ خدمت باشد تا فضایی فراهم بیاید که جریان خدمت‌گزاری شتاب بیشتری بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.