صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کفاشیان:

پاداش کی‌روش زمان من ۱۰ درصد بود

  • کد خبر: ۲۳۹۳۱
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کفاشیان: فدراسیون مجمعی تشکیل نداد که گزارش حسابرسی اعلام شود
رئیس سابق فدراسیون فوتبال از پرداخت ۲۰ درصد پاداش فیفا به کی‌روش ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید مبلغ پرداختی به این مربی و سایر اعضای کادر فنی برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ تنها ۱۰ درصد بوده است.
بعد از لغو انتخابات فدراسیون فوتبال و لزوم اصلاح اساسنامه برای برگزاری انتخابات، این‌روز‌ها شایعه بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون جدی‌تر از قبل شنیده می‌شود. او که حدود ۸ سال ریاست فدراسیون را برعهده داشت و حتی در دوره ریاست تاج هم تا همین اواخر به‌عنوان نایب‌رئیس در فدراسیون فعالیت می‌کرد، درنهایت به‌دلیل بازنشستگی از سمت خود کنار رفت.
علی کفاشیان به شایعه بازگشت خود به فدراسیون واکنش نشان داد و گفت: بازگشت من به فدراسیون فعلا در حد شایعه است و هنوز چیز خاصی مشخص نیست. کسی به من پیشنهادی نداده که بخواهم جواب «بله» یا «نه» بدهم.
او در روز‌های اخیر صحبت‌هایی انجام داده که نشانه علاقه‌اش برای بازگشت است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال در واکنش به این ماجرا عنوان می‌کند: من گفتم اگر بتوانم کمک کنم، حاضرم به فدراسیون برگردم. وضعیت فوتبال به‌هم‌ریخته و خراب است. صحبت من ازاین‌جهت بود که اگر می‌توانم در اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات کمکی کنم، آماده هستم. اما اینکه بخواهم دوباره در فوتبال مدیریت کنم و در فدراسیون بمانم، در ذهن من نیست. با این وضعیت فعلی نمی‌توان کار کرد. بالاخره یکسری اتفاقات صورت گرفته که وضعیت آشفته شده است. آن‌قدر بد مدیریت شد که کار فوتبال به اینجا رسید.
اما سؤال بعدی از کفاشیان درباره بحث پرداخت پاداش بیست‌درصدی صعود به جام‌جهانی به کی‌روش است. کفاشیان با بیان اینکه خیلی در جریان جزئیات پرداختی‌ها نیست، دراین‌باره می‌گوید: طبق قرارداد کی‌روش تا‌جایی‌که من در جریان هستم، باید او ۱۰ درصد از پاداش جام‌جهانی را دریافت می‌کرد. حالا می‌گویند ۲۰ درصد گرفته! من در جریان نیستم و شاید بعدا یک تفاهم‌نامه‌ای دراین‌زمینه امضا شده باشد. البته تازمانی‌که من در هیئت‌رئیسه بودم، چیزی دراین‌رابطه مطرح نشد. برای این پرداختی‌ها قطعا حسابداری فدراسیون، اسناد و مدارکی دارد.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که در زمان ریاست او و بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۴ چقدر از پاداش فیفا به کی‌روش و دستیارانش پرداخت شد، می‌افزاید: ما برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ همان ۱۰ درصد را به کی‌روش از پاداش فیفا پرداخت کردیم که مبلغش ۸۰۰ هزار دلار می‌شد. این مبلغ فقط برای کی‌روش بود و او اگر خودش می‌خواست، می‌توانست به سایر اعضای کادر فنی از این مبلغ پول بدهد. به بقیه اعضای کادر فنی مثل بازیکنان برای هر بازی پاداش تعلق می‌گرفت که حدود پنج‌شش‌هزار دلار بود.
در آخر هم درباره پیگیری این مسئله در فدراسیون و توسط نهاد‌های نظارتی می‌پرسیم که می‌گوید: خود فدراسیون حسابرس و بازرس دارد. وزارت ورزش هم همین‌طور. در ضمن بازرسی کل کشور روی این مسائل می‌تواند ورود کند. متأسفانه فدراسیون مجمعی تشکیل نداده است که گزارش حسابرسی به اعضای مجمع اعلام شود. بااین‌حال مطمئنا حسابداری فدراسیون در جریان این پرداختی‌ها هست. آن‌ها به مقررات پایبند هستند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.