صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین خطبه‌خوانی شام غریبان، خادمان حرم مطهر رضوی پس از اقامه نماز مغرب‌وعشا، با مرثیه‌خوانی مداحان اهل‌بیت(ع)  در مسیر باب‌الکاظم(ع) واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) تا صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم  امشب هم‌زمان با  شام شهادت مظلومانه‌ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش،  با حضور جمع بی‌شمار عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) پس از اقامه نماز مغرب‌وعشا در صحن‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این مراسم خادمان بارگاه منور رضوی با روشن‌کردن شمع، جلوه‌های زیبایی از ارادت و سوگ خود را به نمایش می‌گذارند و با نوای جان‌سوز مداحان اهل‌بیت(ع) در فضایی عطرآگین از شمع و گل، حزن و اندوه حاضران اشک ماتم بر گونه‌های عاشقان حسینی جاری می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، در تشریح جزئیات این مراسم گفت: آیین خطبه‌خوانی شام غریبان، خادمان حرم مطهر رضوی پس از اقامه نماز مغرب‌وعشا، با مرثیه‌خوانی مداحان اهل‌بیت(ع) در مسیر باب‌الکاظم(ع) واقع در صحن پیامبر اعظم(ص) تا صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، در سوگ شهادت امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری می‌پردازند.ح

جت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: در ادامه این مراسم، ذاکران اهل‌بیت(ع) با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، حزن و اندوه خود را از واقعه‌ جان‌گداز کربلا به نمایش می‌گذارند و حاضران با نوحه‌خوانی و اشک ماتم، با خاندان عصمت و طهارت(ع) همدردی می‌کنند.

وی گفت: در این آیین، زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با روشن‌کردن شمع، یاد و خاطره‌ شهدای کربلا و همچنین اطفال غریب و مصیبت‌زده‌ امام حسین(ع) را گرامی می‌دارند و با توسل به این امام همام، از خداوند متعال عاقبت‌به‌خیری و شفاعت در روز قیامت را طلب می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: حرم مطهر رضوی در این شب غم‌بار، میزبان جمع گسترده زائرانی است که با حضور در این آیین معنوی، ارادت و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش می‌گذارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.