صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی دولت گفت: لایحه‌ای در دولت تصویب شد که به مجلس ارائه می‌شود که در صورت تأیید، حداقل‌بگیران هم شامل این تناسب‌سازی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست مخبر تشکیل شد. مصوبه مهم جلسات اخیر هیئت دولت آخرین گام در مسیر مقابله با انحصار خودروسازی بود که آخرین گام در امتداد برنامه‌ای است که ازپیش در دولت تدوین شده بود و مرحله‌به‌مرحله پیش می‌رفت. یک خودروساز ۵ همت از سوی دولت به‌دلیل گران‌فروشی جریمه شده بود؛ بنابراین، امسال برنامه‌ریزی شده است که یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید شود. ضمن اینکه واردات خودرو در دولت سیزدهم به‌تدریج آزاد شده که از خودرو‌های هیبریدی شروع شد. امروز آخرین گام برای واردات خودروی دست‌دوم برداشته شد و به شرط مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان آزاد شد که آیین‌نامه آن در دولت تصویب شد.

وی با بیان اینکه لزوم رعایت استاندارد‌های روز اروپا در واردات خودرو‌های دست دوم حتمی است، افزود: واردات خودرو‌های پلاک منطقه‌آزاد به سرزمین اصلی، در این آیین‌نامه موردتأکید است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در راستای حمایت ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مواد اولیه و ساخت این ملزومات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. فهرستی به تصویب هیئت وزیران رسید که همه این ملزومات مشمول کاهش حقوق ورودی شوند تا امکان تولید ملزومات پزشکی با هزینه‌های پایین‌تر فراهم شود.

بهادری‌جهرمی درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، اعلام کرد: در فرایند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، بررسی آیین‌نامه ابلاغ شد و حداقل‌بگیرها از این متناسب‌سازی محروم شده بودند. ابتدا به صورت علی‌الحساب مبلغی واریز شد و سپس، لایحه‌ای در دولت تصویب شد که به مجلس ارائه می‌شود که در صورت تأیید، حداقل‌بگیران هم شامل این تناسب‌سازی می‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.