صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد از سد‌های خراسان‌رضوی خشک شده است و با این روند، طی ۴ سال آینده باید به استفاده از آب‌شیرین‌کن روی بیاوریم.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی محمدپور در هشتمین همایش گنابادی‌های مقیم سراسر کشور که همه‌ساله به همت سرای گناباد در شهرستان گناباد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در شهرستان گناباد و بجستان، ظرفیت‌‎های بسیار خوبی داریم که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرند. اگر به‌دنبال توسعه منطقه هستیم، باید بدانیم که این توسعه یک‌باره محقق نمی‌شود.

وی افزود: فرودگاه گناباد، پروژه‌ای است که بیش‌از ۲۰ سال قبل کلید خورده و هنوز هم کامل نشده است؛ باید مشکلات فرودگاه را برطرف کرده و این پروژه را ایمن‌سازی کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه راه‌آهن، بیان کرد: اسناد مناقصه این پروژه در وزارت راه و شهرسازی بارگذاری شده و به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی ایستگاه راه‌آهن مسیر یونسی به گناباد خواهیم بود. در دولت جدید هم با توجه به اینکه رئیس‌جمهور از بدنه مجلس است، می‌توانیم در سایه تعاملات، توسعه و ارتقای شهرستان را در حوزه‌های مختلف باجدیت مضاعف دنبال کنیم.

محمدپور با بیان اینکه در حوزه گردشگری، ظرفیتی مثل «کاخک» در خراسان‌رضوی نداریم، گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، به‌زودی شاهد سفر تولیت معزز آستان قدس رضوی به این شهر خواهیم بود. سرمایه مهاجران نباید از شهرستان خارج شود و با تکیه بر همین موضوع، باید موجبات رشد و توسعه را فراهم آوریم و اشتغال‌زایی برای جوانان شهر را داشته باشیم.

وی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله در گناباد و بجستان را موضوع «آب» دانست و اظهار کرد: دشت‌های «عمرانی» و «گیسور» هرساله حدود ۲۵ سانتی‌متر افت می‌کنند؛ سطح آب ۴۴۷ حلقه چاه موجود در گناباد هم هر روز درحال کاهش‌ است و سالانه ۶۳ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود. ۸۰ درصد از سدهای خراسان‌رضوی خشک شده و با تداوم این روند، ظرف ۴ سال آینده، باید به استفاده از آب‌شیرین‌کن روی بیاوریم. در شهرستان گناباد، ۷ حلقه چاه دیگر نیاز داریم و همین کمبود آب موجب شده که از سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع وابسته به آب دوری کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.