صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک مرکز حقوق بشری یمن، تعداد شهدا و زخمی‌های ائتلاف متجاوز عربستان سعودی طی ۳هزار و ۴۰۰ روز گذشته را ۵۰ هزار و ۴۰۸ شهید و زخمی اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز حقوق بشری «عین الإنسانیة» یمن اعلام کرد که در ۳ هزار و ۴۰۰ روز گذشته از تجاوزات ائتلاف عربستان سعودی علیه این کشور، ۱۸ هزار و ۴۵۶ نفر شهید و ۳۱ هزار و ۹۵۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۴ شهید مرد و ۲هزار و ۴۹۰ شهید زن بوده‌اند و از زخمی‌ها نیز ۲۳ هزار و ۸۶۶ نفر مرد و ۳ هزار و ۶۴ نفر نیز از زنان بوده‌اند.

مرکز مذکور همچنین اعلام کرد که ائتلاف عربستان سعودی در این مدت ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۵۶ ایستگاه و ژنراتور برق، ۶۵۰ شبکه و ایستگاه ارتباطات، ۳هزار و ۳۸۲ مخزن آب و ۲هزار و ۱۸۰ تأسیسات دولتی و ۸هزار و ۱۳۰ جاده و پل هدف قرار داده است.

در این گزارش همچنین به حمله به ۴۲۰ کارخانه، ۴۰۰ تانکر سوخت، ۱۲هزار و ۶۲۸ مرکز تجاری، یک هزار و ۴۸ انبار مواد غذایی، ۴۳۵ جایگاه سوخت، یک هزار و ۲۱۲ کامیون مواد غذایی اشاره شده است.

ائتلاف سعودی طی این مدت همچنین ۶۱۵ هزار و ۳۹۷ خانه، ۱۸۶ نهاد دانشگاهی، یک هزار و ۸۶۲ مسجد، ۳۹۳ مرکز گردشگری و ۴۲۹ بیمارستان و درمانگاه، یک هزار و ۳۶۰ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۳ هزار و ۵۰۳ مزرعه، ۱۴۶ مرکز ورزشی، ۲۶۹ مکان باستانی و ۶۵ مرکز رسانه‌ای را هدف قرار داده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از هفت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.