صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولد نوزاد عجول اهل تربت‌حیدریه در آمبولانس

  • کد خبر: ۲۳۹۷۵۷
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نوزاد دختر اهل تربت‌حیدریه قبل از رسیدن به مرکز درمانی، در آمبولانس چشم به جهان گشود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد امیری روز پنجشنبه (۲۸ تیر ۱۴۰۳)، با اعلام این خبر افزود: در پی تماسی مبنی بر درخواست کمک برای مادر باردار سی‌ساله، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس ضمن دریافت شرح‌حال از مددجو، متوجه وجود علائم زایمان در این مادر شده و توصیه‌ها و مشاوره‌های لازم را به همراهان او ارائه کردند.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی از نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس بر بالین مادر باردار حاضر شدند و معاینات بالینی و اقدامات اولیه را انجام دادند.

امیری اضافه کرد: در مسیر انتقال این مادر، فرایند زایمان آغاز شد که با توقف آمبولانس در مکانی امن، مدیریت فرایند زایمان توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: درنهایت، نوزاد دختر و مادر در سلامت کامل جهت تکمیل فرایند مراقبت‌های درمانی به زایشگاه بیمارستان آموزشی‌درمانی «نهم دی» منتقل شدند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان‌رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

شهرستان ۲۲۵ هزارنفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.