صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در شرایطی که یمن مسئولیت حمله به تل‌آویو را برعهده گرفت، رسانه‌ها از افزایش تلفات صهیونیست‌ها به یک کشته و ۱۰ زخمی خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، «اشتباه انسانی» باعث شده که پدافند نتواند پهپاد مهاجم را رهگیری کنند. این اولین ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله پهپادی به تل‌آویو است.

به رغم حمایت‌های همه جانبه ارتش آمریکا و حامیان غربی رژیم صهیونیستی از این رژیم، یمن موفق شد به تل‌آویو حمله کند؛ حمله‌ای که به گفته یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، عملیاتی ویژه بود و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به این حمله ضمن اذعان به شکست خود ادعا کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که ناکامی رهگیری این پهپاد، به دلیل «خطای انسانی» بود.

منابع خبری ابتدا از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در تل‌آویو خبر داده بودند. محل وقوع این انفجار خیابان «بن‌یهودا» اعلام شد که اماکن دیپلماتیک شامل دفتر سفارت آمریکا در نزدیکی آن مستقر هستند. 

برخورد یک پهپاد به ساختمان عامل انفجار بود. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند هنوز مشخص نیست این پهپاد چگونه موفق به نفوذ شده است.

حمله به تل‌آویو در شرایطی انجام گرفته که یمن از ابتدای جنگ غزه در حال حمایت از مردم فلسطین است و تجاوزگری‌های مکرر آمریکا و حامیانش نتوانسته مانع از حمایت یمنی‌ها از غزه شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به پذیرش مسئولیت این حمله توسط یمن اعلام کرد که هنوز در حال بررسی منشأ این پهپاد است. 

پیشتر آمریکا گفته بود که یک موشک بالستیک و سه پهپاد پرتاب شده از یمن را رهگیری کرد.

به گزارش الجزیره، حمله پهپادی به تل‌آویو اسرائیل یک کشته و دست کم ۱۰ زخمی برجای گذاشت.

یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از اهداف مهم در منطقه تل آویو را در عملیاتی منحصر به فرد هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است: این عملیات با پهپاد جدید به نام "یافا" انجام شد که قادر است از سامانه‌های رهگیری دشمن عبور کند به طوری که رادار‌ها قادر به شناسایی آن نیست و این عملیات، اهداف خود را با موفقیت محقق کرده است.

در این بیانیه منطقه اشغالی یافا منطقه "ناامن" اعلام شده که در برد و تیررس ارتش یمن قرار دارد.

در بیانیه ارتش یمن تاکید شده است که بانک اهدافی را در فلسطین اشغالی در اختیار دارد که هدف قرار دادن اهداف نظامی و امنیتی حساس از جمله آنهاست.

ارتش یمن همچنین تاکید کرد که عملیات علیه صهیونیست‌ها تا توقف تجاوزات و رفع کامل محاصره علیه ملت فلسطین ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.