صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۳۴ واحد عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در سه ماه نخست امسال در استان خراسان رضوی پلمپ شد.

دکتر سیدمحمد مهدی احمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: در این مدت ۳۵ هزار بازدید نظارتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شده است که منجر به ۳۵۳ مورد نمونه برداری، ۲۶۰ مورد ارجاع به مراجع قضایی و ۳۴ مورد پلمپ در پی آن انجام گردید.

وی ادامه داد: در این مدت جمعا ۱۹۶ تن فرآورده ضبطی و ۴۷ تن فراورده معدومی در استان ثبت شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۳۱۰ هزار دام سبک با هشت هزار تن تولید گوشت، ۱۹ هزار و۲۰۰ راس دام سنگین با پنج هزار تن گوشت، ۳۶۰ نفر شتر با ۶۰ تن گوشت و هزارو ۵۱ قطعه شتر مرغ با ۴۳ تن گوشت کشتار شده است، افزود: مجموعا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن تولید گوشت در استان تولید شده است.

احمدی افزود: حدود ۵۶ تن گوشت در بخش دام سنگین به دلیل عدم قابلیت مصرف ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۷ میلیون قطعه کشتار با حدود ۵۴ هزار تن گوشت ثبت شده است.

احمدی ادامه داد: در بخش سایر ماکیان شامل بلدرچین، بوقلمون و ... نیز ۷۱ هزار قطعه با ۷۳۸ تن تولید گوشت و مرغ پایان دوره نیز ۸۷۴ هزار قطعه کشتار و هزار تن گوشت تولید در این بخش محقق شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.