مدیرعامل سازمان فناوریاطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: حدود ۷ هزار نفر از کارکنان و تعدادی از پیمانکاران شهرداری برای دورکاری از سیستم اتوماسیون اداری و سامانههای گوناگون شهرداری استفاده کردهاند.
لالهسادات کوثری- رجائیان، در گفتگو با شهرآرانیوز، با اعلام این خبر افزود: در یک وضعیت همهگیری ویروسی مسری، کاهش حضور افراد در محیطهای عمومی زنجیره انتقال بیماری را قطع میکند و دقیقا در همینروزهاست که دورکاری در مشاغل مختلف دیگر مسئلهای تجملی بهحساب نمیآید، بلکه واجب میشود.
وی گفت: سازمان فناوریاطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در ادامه برنامههای خود برای هوشمندسازی مشهد و نیز بنابه تمهیدات ویژه اینروزها زیرساختهای ارتباطی بهمنظور ممکنساختن دورکاری را برای تمامی پرسنل شهرداری مشهد فراهم کرده است.
وی ادامه داد: انتقال تماس شمارهتلفنهای شبکه (Voip) به تلفنهای شخصی پرسنل شهرداری از اقداماتی بوده که دراینزمینه انجام شده است تا پرسنل بتوانند از منزل خود به ارائه خدمات بپردازند.
وی افزود: ارتباط کارکنان کلیه بخشهای شهرداری با یکدیگر که پیشازاین ازطریق سامانه Lync در درون شهرداری صورت میگرفت اکنون با استفاده از تلفنهمراه و سیستم شخصی کارکنان در منزل نیز میسر است، تا در فرایند انجام امور خللی ایجاد نشود.
مدیرعامل سازمان فناوریاطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بااشارهبه اینکه امکان تشکیل ویدئوکنفرانس و جلسه مجازی نیز از این راه وجود دارد گفت: درکنار سیستم اتوماسیون اداری شهرداری که پیش از این نیز برای دورکاری دردسترس بود، اکنون امکان دسترس از راه دور به تعدادی از سامانههای دیگر همچون سامانههای مالی نیز فراهم شده است، تا کارشناسان مربوطه درصورت لزوم بتوانند از منزل خود هم امور را پیگیری کنند.
رجائیان بیان کرد: تأمین امکانات سختافزاری و تقویت زیرساخت شبکه اختصاصی و مناسب (VPN) برای ۸۹۶ مورد نیز درهمینراستا صورت گرفت تا دسترس پرسنل از منزل به سیستم خود و سامانههای موجود در آن در شهرداری ممکن گردد.