صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در حالی که به فصل مجامع بورسی رسیده ایم و طبق تجربه‌های گذشته مجامع برای بورس روند رشدی را ایجاد می‌کرده اند، اما بازار سرمایه این روز‌ها با بی توجهی به این موضوع روند ریزشی را در پیش گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در دومین روز هفته، شاخص اصلی بورس تهران کاهش ارتفاع شدیدی را ثبت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با کاهش یک واحدی در پایان وقت معاملات، به سطح ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار واحد سقوط کرد. 

افت ۲۰ هزار و ۲۲۱ واحدی شاخص کل در حالی رخ داد که شاخص هموزن ۱.۱۱ درصد و شاخص فرابورس ۱.۲۱ درصد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست دادند. 

در بین نماد‌های بورسی شپنا، تاپیکو، شستا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل داشتند. 

در روز جاری ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بازار مقدار ۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین با خروج ۲۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی، میزان خروج این پول در دو روز ابتدایی هفته به ۴۸۹ میلیارد تومان رسید. 

گزارش سالانه ضعیف پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که زیرمجموعه غیربورسی نماد تاپیکو محسوب می‌شود، بر معاملات بازار سهام اثر گذاشت و منجر به ایجاد صف فروش در این نماد شد و شستا نیز به‌عنوان سهامدار اصلی تاپیکو با افت قابل‌توجهی همراه شد.

بازار سرمایه این روز‌ها شوک انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را پشت سر گذاشته و اکنون به دلیل نبود جریان اخبار مثبت با نوسانات اندک و بعضا رو به پایین مواجه است. 

فعالان بازار سهام معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی در کشور، سودآوری بیشتر صنایع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که رشد بیشتر صنایع و گروه‌های بورسی به مواضع سیاسی و اقتصادی کشور وابسته است. 

برخی از کارشناسان معتقدند بورس در روز‌های آتی به دلیل کاهش محسوس ارزش معاملات و رکود موجود در بازار، روندی نزولی را در پیش گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.