صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۳۰ هکتار، پارکی خواهد بود که در افق آینده با اجرای این لکه‌ها هسته مرکزی شهر را به ارتفاعات جنوب وصل کند تا هم فضای سبز را بهبود دهد و هم محیطی تفریحی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی، امروز ۳۱ تیرماه، در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در محدوده پادگان لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) حدود ۵۰ هکتار فضای سبز داریم که ۲۵ هکتار در ضلع شمالی و ۲۵ هکتار در ضلع جنوبی خیابان فیاض‌بخش است.

وی با بیان اینکه اولویت را در ضلع شمالی خیابان فیاض‌بخش گذاشتیم، عنوان کرد: امروز نیز عملیات اجرایی به‌صورت رسمی در ۱۵ هکتار از ضلع شمالی شروع خواهد شد. برای ۱۰ هکتار باقی‌مانده طی یک ماه آینده تا زمانی که اسناد آماده شود، فرایند واگذاری آن را انجام خواهیم داد.

یعقوبی افزود: ۲۵ هکتار ضلع شمالی را به عنوان اولویت اول در قالب پارک شهری تجهیز می‌کنیم تا مردم از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنند. امکانات متنوعی ازجمله سرویس‌های بهداشتی، ورودی‌ها، معابر مختلف، رستوران، کافی‌شاپ، خانه فرهنگ، وسایل بازی، محل‌های تجمع و انواع امکاناتی که برای ورزش و جوانان لازم است، دیده خواهد شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در ضلع جنوبی ۲۵ هکتار دوم فاز یک تقریبا روبه‌اتمام است. مشاور بعدی هم کار می‌کند که اسناد فاز ۲ تهیه شود و به‌سمت اجرای این قسمت برود.

وی بیان کرد: ادامه فضای سبز پادگان که می‌خواهد ما را از هسته مرکزی به ارتفاعات وصل کند، شامل ۳۸ هکتار در ضلع جنوبی بزرگراه سردار سلیمانی و ۲۸ هکتار در ضلع جنوبی بولوار نماز است. در مجموع ۱۳۰ هکتار، پارکی خواهد بود که در افق آینده با اجرای این لکه‌ها هسته مرکزی شهر را به ارتفاعات جنوب وصل کند تا هم فضای سبز را بهبود دهد و هم محیطی تفریحی باشد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی برای این منظور دیده شده که ۹۸ میلیارد تومان قرارداد اولیه برای ۱۵ هکتار است. در قالب تبصره بودجه، شورا با ما همکاری کرده و محدودیتی نداریم. برنامه ما این است که متناسب با تهیه اسناد، واگذاری به پیمانکار را نیز انجام دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.