صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد گفت: در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی شهرستان با افزایش ۲۸ درصدی به یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سادات شیرازی اظهار کرد: با عنایت به وظیفه مندی جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی جامعه و به جهت اجرای سیاست‌های سازمانی در خصوص افزایش بهره وری در واحد‌های تولیدی و تولید حداکثری گوشت مرغ، ضمن همکاری با شرکت‌های تعاونی و زنجیره‌های تولید گوشت مرغ فعال در شهرستان، در واحد‌های پرورشی شاهد افزایش ۲۸ درصدی در میزان جوجه ریزی طی ۴ ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به سال گذشته و همچنین افزایش تولید گوشت مرغ بوده ایم.

سادات شیرازی بیان کرد: شهرستان مشهد دارای تعداد ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از یک میلیون و پانصد هزار قطعه می‌باشد که خوشبختانه تمامی این واحد‌ها با حداکثر ظرفیت فعال بوده و در دو ماه گذشته شاهد بیشترین تعداد جوجه ریزی در این واحد‌ها بوده ایم.

سادات شیرازی ادامه داد: روند جوجه ریزی در کشور و استان بصورت روزانه بررسی شده و جوجه‌های آماده کشتار در ماه‌های مختلف مورد رصد قرار می‌گیرد. همچنین میزان گوشت تولیدی در تمامی کشتارگاه‌های استان و میزان گوشت ورودی به شهرستان مشهد از مبادی سایر استان‌ها بصورت روزانه مورد پایش قرار گرفته و پیش بینی‌های تولید گوشت برای ۵۰ روز آینده بر اساس جوجه ریزی‌های انجام شده بصورت روزانه بررسی و پایش می‌گردد تا در تامین بازار گوشت مرغ مشهد خللی وارد نشود.

وی شرایط بازار مصرف، بارگیری و تخلیه به موقع واحد‌های مرغداری، همکاری و همدلی زنجیره تولید مرغ در شهرستان و استان، همچنین همکاری اتحادیه و تشکل‌های مربوطه و مرغداران شهرستان را از جمله عوامل افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ عنوان کرد.

سادات شیرازی افزود: نیاز روزانه شهرستان مشهد در حال حاضر حدود ۴۵۰ تن گوشت مرغ است که در راستای تنظیم بازار و تهیه گوشت مرغ با کیفیت برای عموم زائرین و مجاورین امام مهربانی این مقدار گوشت با ارزان‌ترین قیمت‌ها در سطح کشور در تمامی واحد‌های عرضه مرغ شهرستان بصورت روزانه توزیع و به فروش می‌رسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.