صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اوضاع به‌هم‌ریخته پرسپولیس در آستانه کسب چهارمین قهرمانی پیاپی

از جنگ قدرت برای مدیریت تا قدرت‌گرفتن باند شمالی‌ها!

  • کد خبر: ۲۴۰۳۸
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
پرسپولیس که در آستانه کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود قرار دارد، این‌روز‌ها که لیگ تعطیل شده، گرفتار انواع و اقسام حواشی شده است.
نیم‌فصل اول لیگ برتر نوزدهم برای پرسپولیس با آرامش نسبی همراه بود و درنهایت به صدرنشینی این تیم منجر شد، اما نیم‌فصل دوم برای سرخ‌پوشان پر از اتفاقاتی است که به نظر می‌رسد با شروع دوباره لیگ، رنگ‌وبوی دیگری خواهد گرفت. این تیم که در آستانه کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود قرار دارد، این‌روز‌ها که لیگ تعطیل شده، گرفتار انواع و اقسام حواشی شده است.

رسول‌پناه، گزینه‌ای نامطمئن
محمدحسن انصاری‌فرد که برای دومین‌بار مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفته بود، به‌دنبال اختلاف‌نظر شدید با اعضای هیئت‌مدیره از مسئولیت خود کنار رفت تا مهدی رسول‌پناه به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره، سرپرستی باشگاه را برعهده بگیرد. رسول‌پناه درحالی به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شد که در حضورش بین اعضای هیئت‌مدیره هم شک‌وشبهه‌هایی وجود داشت و برخی اعتقاد داشتند وی مناسب حضور در هیئت‌مدیره باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست، اما وزارت ورزش در ادامه اقدامات عجیب چند سال اخیرش برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، رسول‌پناه را به‌عنوان سرپرست باشگاه سرخ تهران معرفی کرد.

وعده‌هایی که عملی نشد
سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس که یک دندان‌پزشک است، مسئولیت باشگاه را برعهده گرفت به این امید که بتواند مشکلات پرتعداد مالی این تیم را حل کند و برای پرونده‌های پرهزینه پرسپولیس در فیفا نیز تدبیر کند و بخشی از بدهی‌های سنگین به بازیکنان و کادر فنی خارجی سرخ‌پوشان را پرداخت کند. بااین‌حال چیزی که تاکنون اتفاق افتاده، غیر از وعده‌ای است که او به وزارت ورزش داده بود. هرچند رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست، امور باشگاه پرسپولیس را در اختیار دارد؛ اما طبیعتا این باشگاه برای ادامه حیات خود و حل مشکلاتش به یک مدیرعامل نیاز داشت تا بتواند با قدرت بیشتری کار‌ها را پیگیری کند. درحالی‌که انتظار می‌رفت اوضاع باشگاه پرسپولیس سروسامان پیدا کند، نبی از حضور در هیئت‌مدیره کناره‌گیری کرد و به فدراسیون فوتبال رفت تا اوضاع سرخ‌ها پیچیده‌تر از قبل شود. با رفتن او، مهرداد هاشمی هم فعالیت‌هایش را برای رسیدن به مدیرعاملی باشگاه آغاز کرد.

دوئل قدرت گزینه‌های مدیر‌عاملی
مهرداد هاشمی به‌طور غیررسمی تأکید کرده بود که تمایلی به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس ندارد، اما دوئل غیرمستقیم او با مهدی رسول‌پناه برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی، اوضاع باشگاه را تا حدود زیادی دوگانه کرده است. بااین‌حال هردو‌طرف در تلاش هستند تا زمینه رسیدن به کرسی مدیریت باشگاه سرخ تهران را برای خود فراهم کنند. البته وزیر ورزش که به‌دنبال رساندن این باشگاه به آرامش است، برای تکمیل‌کردن ترکیب هیئت‌مدیره پرسپولیس مذاکراتی را با برخی گزینه‌های مدنظرش آغاز کرده تا با معرفی ۲ عضو دیگر، هیئت‌مدیره را کامل کند؛ اما هنوز نتوانسته است به جمع‌بندی نهایی برسد. دراین‌باره گفته می‌شود که احتمال انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس از بین ۲ عضو جدید هم وجود دارد.

ظاهرا مسعود سلطانی‌فر اعتقادی به مدیرعاملی رسول‌پناه و هاشمی در پرسپولیس ندارد و دنبال گزینه دیگری است. هر چند وزیر ورزش به هیچ‌کدام از ۲ عضو فعلی هیئت‌مدیره برای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چراغ سبز نشان نداده است، اما آن‌ها رایزنی و تلاش‌هایشان را آغاز کرده‌اند تا بتوانند از راه‌هایی که سراغ دارند، نظر سلطانی‌فر را تغییر دهند. دراین‌مورد عنوان شده بود که یکی از اعضای هیئت‌مدیره برای رسیدن به هدفش لابی‌هایی را هم با یک وزیر صنعتی انجام داده تا او سفارشش را به وزیر ورزش بکند. عمده‌ترین مشکلی که باشگاه پرسپولیس با آن دست‌به‌گریبان است، پرونده‌های سنگین مالی است که وعده‌های سرپرست باشگاه برای تأمین مالی هم جواب نداده و همین امر گلایه‌های وزیر ورزش را به‌همراه داشته است. دراین‌زمینه گفته می‌شود یکی از مسئولان باشگاه برای تأمین منابع مالی پیشنهاد دریافت پول از یک مسئول سابق باشگاه را داشته و تأکید کرده که سود آن را هم پرداخت خواهد کرد، اما در این راه موفق نبوده است.

ورود باند شمالی‌ها به ماجرای مدیرعاملی
اما این‌همه ماجرای روی‌داده در باشگاه پرسپولیس نیست، چراکه دسته‌بندی و باندبازی‌های غیرمحسوس در تیم صورت گرفته که ممکن است در آینده تبعات بدی برای باشگاه پرسپولیس داشته باشد. این اتفاق از آنجا گمانه‌زنی می‌شود که برخی بازیکنان تأثیرگذار پرسپولیس هم وارد دعوای مدیرعاملی شده‌اند. گفته می‌شود ۴ بازیکن پرسپولیس که اصالتی مشترک از یک منطقه (شما بخوانید شمال) دارند، با همراهی یک پیش‌کسوت لابی‌هایی را برای یک گزینه انجام داده‌اند. این بازیکنان در توافقی که با یکی از گزینه‌های مدیرعاملی داشته‌اند، قول حمایت از وی را داده‌اند و در مقابل قول‌هایی را هم گرفته‌اند که شامل پرداخت کامل مطالبات برخی از آن‌ها می‌شود و یکی از بازیکنان هم قولی دریافت کرده که در پایان دوران فوتبالش شانس بالایی برای نشستن روی نیمکت سرخ‌پوشان خواهد داشت.
 
درمورد نقش این پیش‌کسوت که سابقه زیادی هم در پوشیدن پیراهن پرسپولیس ندارد، این‌طور گفته می‌شود که وی به‌دلیل فعالیت‌هایی که در یک شرکت تبلیغاتی دارد، همکاری نزدیکی هم با باشگاه رقیب پرسپولیس دارد. دراین‌میان بین بازیکنان بزرگ پرسپولیس نیز اختلاف‌نظر‌هایی وجود دارد و همه دریک‌راستا حرکت نمی‌کنند. گفته می‌شود یکی از بازیکنان ملی‌پوش این تیم به ۴ بازیکن هم‌تیمی‌اش پیغام داده که رفتن به‌سمت گزینه مدیرعامل کار خوبی نبوده و باعث ایجاد تنش بین بازیکنان خواهد شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.