صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کلات خراسان رضوی گفت: چهار هکتار زمین یاد شده در قالب پنج قطعه به محدوده شهر کلات الحاق شده و طرح تفضیلی این زمین ها در حال تدوین است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا زیادتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهر کلات ۴۰۰ متقاضی داشت که ۷۶ نفر واجد شرایط لازم بوده و تایید نهایی شده‌اند، همچنین ۱۱۳ نفر نیز در قالب طرح جوانی جمعیت منتظر دریافت زمین هستند.

وی افزود: چهار هکتار زمین یاد شده در قالب پنج قطعه به محدوده شهر کلات الحاق شده و طرح تفضیلی این زمین‌ها در حال تدوین است که پس از تایید زمین‌ها به متقاضیان طرح نهضت ملی واگذار خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کلات ادامه داد: علت پیشرفت کند طرح نهضت ملی مسکن در شهر کلات محصور بودن زمین‌ها بین کوهستان و ارتفاعات و رودخانه شهر کلات است، لذا یافتن زمین در این محدوده شهری آسان نیست.

وی گفت: شهر کلات دارای اماکن تاریخی و دارای سایت‌های میراثی متعددی است که دارای حریم هستند و ممنوعیت ساخت‌وساز در حریم آنها وجود دارد، لذا در نهایت طی توافق با اداره اوقاف قطعات چند هزار متر مربعی زمین در نقاط مختلف شهر کلات تهیه و تفکیک شده است.

زیادتی افزود: این زمین‌ها در حریم رودخانه و سایت‌های میراث فرهنگی و تاریخی نیستند و همچنین از رودخانه خروشان شهر دور بوده و شیب مناسبی نیز دارند.

وی اظهار کرد: در شهر‌های چنار ۳.۸ هکتار، زاوین ۵ هکتار و حسن آباد ۱.۶ هکتار زمین به محدوده این شهر‌ها الحاق شده که بیشتر برای طرح‌های جوانی جمعیت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.