صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص بازنشستگی خبرنگاران، به اداره کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی نامه‌ای ارسال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان شمسایی، سرپرست اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ در خصوص بازنشستگی خبرنگاران، به اداره کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی نامه‌ای ارسال کرد.

در متن این نامه آمده است:

 

جناب آقای محمد امین بابایی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی
همانگونه که مستحضرید بر اساس بند ۳ ماده ۱۱ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت است و خبرنگاران مشمول این قانون هستند و باید زودتر از موعد بازنشسته شوند.

همچنین خبرنگاران شامل بند "ب" این قانون هستند یعنی باید شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آنها در کمیته های وزارت کار بررسی شود گروه «ب» شامل مشاغلی است که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما، صفت سخت و زیان آوری آنها هرچند کاهش مییابد اما کماکان حفظ میشود.

با توجه به گزارش خانه مطبوعات استان خراسان رضوی از آنجائیکه آرا کمیته سخت و زیان آور شغل خبرنگاری آن اداره کل عموما نسبت به پروندههای خبرنگاران منفی است خواهشمند است دستور فرمایید همانند سایر استان ها مساعدت لازم در خصوص اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور جهت مشاغل مرتبط با خبرنگاران مبذول فرمایند.

گفتنی است طبق قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی این قانون مصادیق شغل خبرنگاری شامل خبرنگار گزارشگر معاون دبیر ،سرویس دبیر سرویس معاون ،سردبیر سردبیر و عکاس خبری در سرویس های مختلف رسانه است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.