صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جانشین پلیس اطلاعات امنیت خراسان‌رضوی از ۱۲ هزار گذر زیارتی جامانده از سال پیش خبر داد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص گذرنامه‌های جامانده در اداره گذرنامه اظهار کرد: ۱۲ هزار گذر زیارتی از سال قبل داریم که به دلیل مراجعه‌نکردن متقاضی توسط پست برگشت داده شده و الان به‌رسم امانت، در اداره گذرنامه است. افرادی که سال گذشته، درخواست گذر زیارتی خود را ثبت کردند اما تحویل نگرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به این اداره، گذر زیارتی خود را دریافت کنند.

وی درخصوص صدور گذرنامه اربعین برای سربازان وظیفه نیز گفت: افرادی که مشغول خدمت سربازی هستند، باید نامه‌ای از یگان محل خدمت خود مبنی بر موافقت سفر ارائه دهند تا مشکلی در صدور گذر اربعین نداشته باشند.

جانشین پلیس اطلاعات امنیت خراسان‌رضوی همچنین درخصوص دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان مشغول به تحصیل باید از محل تحصیل یک معرفی‌نامه بیاورند و آن را در سامانه «سخا» بارگذاری کنند؛ بنابراین، نیازی به مراجعه حضوری به اداره گذرنامه نیست.

طاهری همچنین درخصوص افراد زیر ۱۸ سال که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، تأکید کرد: افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و متقاضی گذر اربعین هستند، حتماً باید در زمان بارگذاری مطالب، شماره تماس پدر یا قیم خود را وارد کنند؛ در ادامه، پیامکی به قیم ارسال می‌شود که در صورت تأیید، باید کد را ارسال کنند.

وی درخصوص مشکلات به‌وجودآمده در سامانه‌های «سخا» و «پلیس‌من»، گفت: عموماً در ورود و ثبت اطلاعات مشکلی ندارند، اما افرادی که ابتدا احراز هویت نکرده باشند، با خطای سیستمی مواجه می‌شوند؛ لذا ابتدا باید در سامانه سخا احراز هویت کنند.

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.