صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) در اولین واکنش به اظهارات مکرر کاندیدای ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان آمریکا درباره دوستی او با کیم جونگ اون، اعلام کرد که به اظهارات دونالد ترامپ در مورد تعامل با پیونگ‌یانگ اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر امسال، در سخنرانی اخیر خود برای پذیرش نامزدی حزبش، با اشاره به تمایلش برای تعامل دوباره با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی گفت با او «خیلی خوب کنار آمد.»

ترامپ با اشاره به رهبر کره‌شمالی گفت: «خوب است با کسی که سلاح‌های هسته‌ای زیادی یا چیز‌های دیگر دارد، کنار بیایید. وقتی برگردیم، با او کنار می‌آیم. او هم دوست دارد برگشت مرا ببیند. فکر می‌کنم دلش برای من تنگ شده است.»

خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) اعلام کرد اظهارات ترامپ «تمایل مداوم» به چشم‌انداز مناسبات کره‌شمالی و ایالات متحده را تقویت کرد، اما از ایالات متحده خواست تا در مورد نحوه برخورد با کره‌شمالی، صرف‌نظر از اینکه چه کسی به کاخ سفید راه می‌یابد، انتخاب مناسبی داشته باشد.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای در مطلبی نوشت: «هر دولتی که در ایالات متحده روی کار بیاید، فضای سیاسی که با درگیری‌های داخلی ۲ حزب سردرگم شده است، تغییر نمی‌کند و بر این اساس، ما به این موضوع اهمیت نمی‌دهیم.»

در این بیانیه آمده است، سیاست خارجی یک دولت و احساسات شخصی باید کاملا از هم تفکیک شود و در ادامه تاکید شد که ایالات متحده بدترین و مداوم‌ترین سیاست خصمانه را در قبال پیونگ‌یانگ دنبال کرده است.

در این مطلب اشاره شده است که ترامپ هیچ تغییر مثبت قابل توجهی ایجاد نکرد، اگرچه او سعی کرد زمانی که رئیس‌جمهور بود، روابط شخصی ویژه با کیم را در روابط دوجانبه منعکس کند.

ترامپ در دوره ریاستش، سه دیدار رو در رو با کیم داشت، اما مذاکرات جدی پس از نشست بدون توافق آنها در هانوی در سال ۲۰۱۹ متوقف شد. کره‌شمالی از آن زمان بر پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود از جمله پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تمرکز کرده است.

در همین حال وزارت اتحاد کره‌جنوبی خاطرنشان کرد که این مطلب، به جای بیانیه یک مقام ارشد کره‌شمالی، «پاسخ محتاطانه» پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد.

یکی از مقامات این وزارتخانه که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت به نظر می‌رسد کره‌شمالی بر لزوم تغییر در سیاست ایالات متحده در قبال کره‌شمالی تاکید دارد. او افزود: «با توجه به محتوا، این دوستی بین ترامپ و کیم جونگ اون را تایید می‌کند و در عین حال اشاره می‌کند که آینده روابط ایالات متحده و کره‌شمالی کاملا به اقدامات ایالات متحده بستگی دارد.»

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.