صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور عراق و وزیر کشور لبنان در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی مسأله فلسطین و تقویت روابط و همکاری دوجانبه در زمینه‌های مهم و مورد توجه ۲ کشور پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق با بسام مولوی، وزیر کشور لبنان و هیئت همراه وی در کاخ بغداد دیدار کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری العهد، ۲ طرف در جریان این دیدار مشارکت کشور‌های دوست و برادر در دومین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس‌جمهور عراق در جریان این دیدار بر اهمیت هماهنگی و همکاری مشترک جهت مقابله با آفت مواد مخدر تاکید کرد که امنیت و ثبات کشور‌ها و آینده فرزندان آنها را تهدید می‌کند.

عبداللطیف جمال رشید طی این دیدار روابط تاریخی عمیق و ریشه‌دار که عراق و لبنان را به یکدیگر پیوند داده است را ارج نهاد و بر حمایت عراق از لبنان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم یکپارچگی تلاش‌ها در مقابله با چالش‌های موجود در منطقه، تقویت همکاری و هماهنگی میان کشور‌ها در مسائل مهم و مورد توجه در راستای تحقق منافع کشور‌ها در تقویت امنیت و ثبات تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق طی این دیدار درخصوص مسأله فلسطین به بحث و تبادل‌نظر پرداخت و بر لزوم یکپارچگی موضع بین‌المللی و تلاش برای توقف تجاوز به ملت فلسطین در نوار غزه و نیز بر اهمیت حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود اوضاع انسانی و توقف فروپاشی اقتصادی و تامین خدمات اساسی به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار دستیابی به راهکاری عادلانه درخصوص مسأله فلسطین برای حمایت کلی از ثبات منطقه شد.

در همین راستا، بسام مولوی از مواضع عراق در قبال لبنان و حمایت مداوم از آن در تمامی زمینه‌ها و نیز میزبانی بغداد از کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر تشکر و قدردانی کرد. وی بر تمایل لبنان به تقویت همکاری مشترک با بغداد در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی در راستای خدمت به منافع ۲ کشور تاکید کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.