صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رژه حیوانات موذی در منازل جاده میامی واقع در شرق شهر مشهد، خواب و خوراک را از آنها گرفته است. تیموری از ساکنان این محله به صدای مردم می‌گوید: ساکنان این محله بیشتر کارگرند و از صبح تا شب سر کارند. انصاف نیست که این افراد زحمت‌کش در خانه و زندگی خودشان آرامش و آسایش نداشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، این ساکن قدیمی محله جزئیات بیشتری از مشکل محله ارائه می‌دهد: تعداد موش‌های جداول خیابان مفتح شرقی‌۱۱ کرامت ۱۶ زیاد شده است. به دلیل وجود موش خواب و آسایشمان سلب شده است. ترس خانواده و بچه‌ها از وجود موش یک طرف، خراب‌کاری و آسیب زدن به خانه و مواد غذایی یک طرف.

میرمهنا دیگر شهروند ساکن در این محله از خطری که از بیخ گوش دختر خردسالش گذشته است می‌گوید: یک شب با صدای جیغ فرزند کوچکم از خواب پریدم. موش‌های صحرایی بزرگ و کوچک به جان بچه‌ام رحم نکردند و اگر دیر می‌رسیدم نمی‌دانم چه بلایی سرش می‌آمد. 
البته به گفته این شهروند، ساکنان این محله‌ها بیکار ننشسته‌اند و برای رفع مشکل محله‌شان آستین همت بالا زده و با تهیه سم، محدوده را سم‌پاشی کرده‌اند، اما این راهکار نیز مؤثر نبوده است. به گفته ساکنان با وجود سم‌پاشی دردسر‌های این موش‌ها همچنان ادامه دارد.

یکی از شهروندان پیشنهادی دارد. او می‌گوید: به نظر می‌رسد باید کلونی و محل تجمع اصلی موش‌ها مورد هدف واقع شود. این اقدام نیز با ابزار‌های پیشرفته‌ای که شهرداری در اختیار دارد، امکان‌پذیر است.
پیرو پیگیری این مشکل، موضوع را با معین‌رضا فرخنده، مسئول امور روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد درمیان می‌گذاریم.

مسئول امور روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد جولان حیوانات موذی، موش و... را به سبب وجود زمین‌های بایر و کارگاه‌های مختلف صنعتی و انبار‌های متعدد ضایعات در آن محدوده می‌داند. فرخنده می‌گوید: در فواصل زمانی مختلف، عملیات طعمه‌گذاری برای به تله‌انداختن این موش‌های مزاحم انجام می‌شود.
فرخنده در ادامه می‌افزاید: باتوجه به افزایش دمای هوا و جولان بیشتر این حیوانات بار دیگر نیرو‌های خدمات شهری در این محله عملیات طعمه‌گذاری را انجام دادند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.