صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

باوجود اینکه گرمای شدید هوا و صرفه‌جویی در مصرف برق، برخی ادارات کشور را به تعطیلی کشاند، تعطیلی ادارات شهرستان مشهد همچنان معطل تصمیم‌گیری مسئولان است.

به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی که هوای گرم همه کشور را تحت تأثیر قرار داده و ادارات برخی استان‌ها در روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل اعلام شده یا ساعت کاری برخی ادارات با کاهش روبه‌رو شده است، تعطیلی ادارات مشهد باوجود گرمای شدید هوا و مصرف بالای برق، همچنان معطل تصمیم‌گیری مسئولان است.

مشهد این روز‌ها گرم‌ترین روز‌های خود را می‌گذراند و هر روز بر شدت گرما و رطوبت هوا افزوده می‌شود که قطعاً این موضوع موجب مصرف بیش‌ازحد برق خواهد بود.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد، این شهر در چند روز اخیر، مصرف ۱۸۷۵ مگاوات برق را به ثبت رسانده که رکورد مصرف برق را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شکسته است. حال در شرایطی که با ناترازی انرژی مواجه هستیم، تعطیلی ادارات می‌تواند سهم بسزایی در صرفه‌جویی مصرف برق و انرژی داشته باشد؛ ولی مدیریت بحران در خراسان‌رضوی تاکنون هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است. این در حالی است که مشهد دارای بیشترین رشد مصرف برق در میان کلانشهرهاست؛ این شهر حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک برق دارد و همه‌ساله با شروع فصل تابستان، حجم زیادی از زائران و گردشگران برای سفر و زیارت به این شهر می‌آیند و همین موضوع باعث افزایش چشمگیر تعداد مصرف‌کنندگان و در نتیجه حجم زیاد برق مصرفی در مشهد می‌شود. 

در آخرین پیگیری که از مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی انجام شد، به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی، بعد از جمع‌بندی و بررسی جوانب در مدیریت بحران، تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی ادارات مشهد انجام خواهد شد، ولی تا این لحظه هیچ خبری از مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی مبنی بر تعطیلی ادارات اعلام نشده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.