صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واحد‌های اقامتی مشهد در میانه فصل تابستان در حالی به طور کامل تکمیل نشده که رئیس انجمن تشکل‌های گردشگری واحد‌های اقامتی مشهد علت این موضوع را گرانی و کمبود بلیت‌های هواپیما و قطار می‌داند.

محمود مادرشاهیان در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت هلت‌های مشهد گفت: ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی رینگ یک اطراف حرم رضوی ۶۰ تا ۷۰ درصد است، درحالیکه در این فصل هتل‌های مشهد باید ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تکمیل شده باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در فصل تعطیلی مدارس و فصل زیارتی قرار گرفته‌ایم و بهترین فصل برای زیارت زائران است، اما شاهد آن هستیم که واحد‌های اقامتی مشهد به طور کامل پر نشده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: گرانی و کمبود بلیت‌های پرواز‌ها و قطار‌ها بسیار در ظرفیت اشغال هتل‌ها و واحد‌های اقامتی مشهد تاثیرگذار است. خراسان رضوی باید به صورت ویژه دیده شود، چون یک شهر زیارتی مانند مشهد دارد. در کنار آن محیط‌های گردشگری وجود دارد که زائران می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما اعم زائران برای زیارت حرم رضوی به مشهد مشرف می‌شوند.

مادرشاهیان ادامه داد: در حال حاضر زائران با کاهش و گرانی بلیت‌های هواپیما و قطار روبرو شده‌اند. زائران زیادی مشتاقند به مشهد سفر کنند، اما برای سفر به مشهد بلیت پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: باید پرواز‌ها را به مشهد افزایش دهند تا زائران، مسافرت راحتی به مشهد داشته باشند، اما بلیت‌ها آنقدر گران است که زائران توانایی خرید بلیت هواپیما را ندارند. کمبود پرواز‌ها هنوز حل نشده و مشهد با کمبود پرواز روبرو است. پرواز‌ها به مشهد باید اضافه شود، چرا که زائران و مسافران زیادی از کمبود پرواز به مشهد و گرانی بلیت‌ها گلایه دارند که نمی‌توانند به مشهد سفر کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: همچنین تعدادی از زائران به مهمانسرا‌ها و هتل‌های دولتی مراجعه می‌کنند که جامعه هتلداران نظارتی بر روی آنان ندارد. ارگان‌هایی مانند سپاه، بانک‌ها، شرکت نفت، مدارس و... واحد‌های اقامتی مختص خود را دارند.

مادرشاهیان گفت: تمام واحد‌های اقامتی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا دوگانگی بخش دولتی و خصوصی در حوزه واحد‌های اقامتی حل شود. هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های بخش دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود، چرا که علاوه بر یکپارچگی واحد‌های اقامتی، بخش خصوصی توانایی بیشتری در به روز رسانی واحد‌های اقامتی دارد. باید بخش خصوصی را تقویت کرد. نباید بخش خصوصی و بخش دولتی با یکدیگر رقابت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.