صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 دومین جشنواره سرود فجر بسیج با معرفی برگزیدگان در بخش‌های تک‌خوانی و گروه‌های سرود به کار خود پایان داد. 

به گزارش شهرآرانیوز، محمد خالقی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی، در حاشیه این جشنواره گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۲۸۰ گروه و ارائه ۷۰۰ اثر کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای استعداد یابی، هدایت و جذب هنرمندان در حوزه سرود برگزار شده است، اظهار داشت: در مرحله داوری که در تیر ماه امسال انجام شد، ۲۸ گروه به مرحله فینال راه یافته و از این میان ۷ گروه شامل سه گروه دختران، سه گروه پسران و یک گروه گویش محلی انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

خالقی با اشاره به سطح بالای گروه‌های سرود در استان خراسان رضوی، گفت: از داوران برجسته کشوری در مراحل بازبینی و انتخاب و داوری نهایی این جشنواره استفاده شد و آنها نیز به این موضوع اذعان داشتند که سطح کیفی گروه‌های سرود در این استان بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه سال گذشته گروه‌های سرود استان خراسان رضوی رتبه‌های دوم و سوم کشور را در جشنواره کشوری سرود بسیج کسب کردند، افزود: تعدادی از گروه‌های منتخب این جشنواره نیز به جشنواره فجر نیز راه پیدا کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه پایه و اساس این گروه‌های سرود مساجد هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی جوان و نوجوان در مساجد ضمن انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، در قالب گروه‌های سرود فعالیت می‌کنند و توسط اساتید مجرب راهنمایی و آموزش می‌بینند.

خالقی با تأکید بر اینکه استعداد یابی در حوزه‌های هنری به ویژه سرود از مساجد آغاز می‌شود، گفت: سرود به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌تواند در راستای تحقق اهداف تربیتی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان از توسعه فعالیت‌های سرود و تئاتر در مساجد و باشگاه‌های هنری استان خبر داد و گفت: با ایجاد قالب‌های هنری متنوع در مساجد، زمینه را برای توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی فراهم خواهیم کرد.

در این مراسم گروه های سرود منتخب به اجرا پرداختند.

در پایان مراسم از گروه های منتخب در دو بخش گروهی و تک خوان با حضور محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و ابراهیمی پور معاون فرهنگی و هنری سپاه امام رضا(ع) تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 در بخش تک‌خوانی، مهدی جعفرزاده از گروه سرود موعود، امیرعلی رزم‌خواه از گروه سرود ادواردو آنیلی، بردیا عزیزی از گروه سرود راسخون سرخس و محمدمهدی پراکنده از گروه سرود عشاق المهدی سرخس منتخب این دوره از جشنواره شدند.

در بخش گروه‌های برگزیده مشهد، معصومه میرزایی از گروه سرود سراج مقام اول،  پارمیدا قاسم زاده از گروه سرود دختران خورشید مقام دوم و فاطمه محروقی از گروه سرود دختران فاطمی مقام سوم  را از آن خود کردند.

در بخش گروه‌های سرود برادران، گروه سرود موعود با درخشش حسین صیادی، مقام اول را به دست آورد. برادران جواد موسی‌زاده از گروه سرود ققنوس و نرگس حاجتی از گروه سرود حب الحسین (ع)  به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش گروه‌های سرود شهرستان‌ها، اکرم ذاکری از گروه ریحانه النبی سرخس، سعید رئوف‌نژاد از گروه عشاق المهدی، مصطفی محمدحسنی از گروه راسخون نیشابور و نرجس چمبریانی از گروه نغمه عشق به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

همچنین از استاد جواد حیاتی داور و عضو هیات بازبینی، استاد محمدرضا حق دوست داور، و استاد مهدی حسنی عضو هیات بازبینی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.