صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: مدافعان سایت رادار سوباشی، با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند و حماسه‌ای از جنس ایثار و شجاعت آفریدند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ‌دوم محمدرضا معصومی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای سایت رادار سوباشی، با بیان اینکه حماسه سوباشی ثابت کرد که ملت ایران در برابر هیچ دشمنی سر خم نخواهد کرد و همیشه آماده دفاع از خاک مقدس وطن خود است، اظهار کرد: این مدافعان سلحشور و غیور با شجاعت و استقامت مثال‌زدنی، در برابر انبوه تجهیزات و تسلیحات دشمن، حماسه‌ای آفریدند که تا ابد در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: این حماسه‌ عظیم، درس‌هایی از ایثار و شهادت برای نسل جوان دارد و الگویی برای همه کسانی است که خواهان حفظ استقلال و آزادی کشورمان هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدای سوباشی نقش بسزایی در پیشرفت نیروی پدافند هوایی کشور داشتند، تصریح کرد: سایت رادار سوباشی یکی از حیاتی‌ترین نقاطی بود که در طول دفاع مقدس، مقتدرانه در برابر حملات هوایی دشمن ایستادگی کرده و با ایثار و فداکاری، توطئه دشمنان را خنثی می‌کرد.

امیر سرتیپ‌دوم معصومی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی، ارتش با تکیه بر توان داخلی، تجهیزات خود را به‌روز کرد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فناوری‌های نوین و با به‌کارگیری خلاقیت متخصصان و توان داخلی خود، اقدام به به‌روزرسانی تجهیزات موجود خود کرد که این امر باعث افزایش کارایی و قدرت رزمی یگان‌های مختلف ارتش شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) در پایان، خاطرنشان کرد: تلاش‌های ارتش در زمینه بومی‌سازی و به‌روزرسانی تجهیزات، مایه افتخار و سربلندی ملت ایران است و این اقدامات نشان‌دهنده توانمندی و خلاقیت متخصصان ایرانی و عزم و اراده این کشور برای حفظ استقلال و امنیت خود است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.