صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه اعضای شورای عالی استان‌ها با رئیس‌جمهور منتخب حضور رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسات هیات دولت، قانون مدیریت یکپارچه شهری، حق جلسات اعضای روستا‌ها و بیمه اعضای شورا‌های روستایی کشور مطرح شد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص جلسه اعضای شورای عالی استان‌ها با رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: جلسه‌ای که از سوی شورای عالی استان‌ها با رئیس‌جمهور منتخب در تهران برگزار شد، توسط آقای دبیری، رئیس شورای عالی استان‌ها پیگیری و هماهنگ شده بود تا به دلیل اینکه رئیس‌جمهور منتخب به جامعه شورایی اعتقاد دارند و مبنای پیشرفت دولت را همکاری با شورا‌ها و مشارکت مردم می‌دانند، این جلسه برگزار شود.

وی با بیان اینکه مباحث و موضوعات مختلفی در حوزه شهری و شورا‌ها برای رئیس‌جمهور بیان شد، عنوان کرد: یکی از پیشنهاداتی که در گذشته پیگیر آن بودیم و در این جلسه نیز رئیس شورای عالی استان‌ها به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادند و اعضای شورای عالی استان‌ها هم تاکید کردند، این بود که رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی استان‌ها را به عنوان دستیار خود در امور استان‌ها و عضو هیات دولت معرفی کنند و در جلسه هیات دولت حضور داشته باشند.

حاجی‌بگلو ادامه داد: رئیس‌جمهور با این موضوع موافقت کردند تا از این به بعد رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسات هیات دولت حضور پیدا کنند. این اقدام گام مثبتی برای جامعه مدیریت شهری و شورا‌ها است که می‌تواند نقش‌آفرینی بزرگی کند و اتفاقات خوب و مبارکی را رقم بزند. با این تصمیم گام مثبتی در زمینه قانون شورا‌های شهر و روستا و قوانینی که برای مدیریت شهری وجود دارد، برداشته خواهد شد و اتفاقات خوبی شکل خواهد گرفت.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: موضوع مطرح شده بعدی در زمینه قانون مدیریت یکپارچه شهری بود تا دولت کمک کند. رئیس‌جمهور منتخب در حوزه کار‌های اجرایی و براساس قوانین و مقررات قول مساعد دادند در هرجایی که می‌توانند اختیارات خود در استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها به اعضای شورا، دهیاران و شهرداران واگذار کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این جلسه حق جلسات اعضای روستا‌ها و بیمه اعضای شورا‌های روستایی کشور را نیز مطرح کردیم که مقرر شد رئیس‌جمهور این موضوعات را پیگیری کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.