صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی گفت: در مجموع، هر جمعه ۱۲۱ هزارنفر از اقشار مردم استان در آیین عبادی‌سیاسی نمازجمعه در خراسان‌رضوی حضور پیدا می‌کنند و از این میان، حدود ۳۸ هزارنفر یعنی یک‌سوم آن‌ها مخاطب خطبه‌های پرشور نمازجمعه مشهد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد و سالروز برپایی نخستین نمازجمعه در سال ۱۳۵۸، آیین گردهمایی سراسری اعضای ستاد‌های نمازجمعه سراسر کشور با عنوان «جمع جمعه» با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، و صد‌ها نفر از دست‌اندرکاران ستاد‌های نمازجمعه در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

۵۳ پایگاه اقامه نمازجمعه در خراسان‌رضوی

حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی، در ابتدای این مراسم اظهار کرد: نمازجمعه از هر جهت مصداق عینی و عملی توفیق به حساب می‌آید و چه اقامه آن، چه امامت آن و چه حضور در آن تجلی همان توفیقی است که در آن خواسته انسان با لطف خداوند انطباق پیدا می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین سند و گواه که ثابت می‌کند باید از این توفیق صیانت کرد، همان حدیث توفیق از قول مبارک علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است که فرمود «وَ مَن سَئَلَ الله التُوفیق وَلَم یَجتَهِد فَقَد اِستَهزَءَ بِنَفسِه» یعنی اگر کسی فقط از خدا توفیق مسئلت کند، اما برای آن سعی و کوشش نداشته باشد، گویا خودش را به سُخره گرفته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: صیانت از توفیق حضور در نماز جمعه و کمک به اقامه آن جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی دارد. خادم نمازجمعه در زندگی فردی خود معتقد و ملتزم به مبانی دینی است، اخلاق‌مدار است، حُسن خلق دارد و در جنبه‌های اجتماعی و عمومی هم باید به رعایت انصاف، ادب و اخلاق باور داشته باشد.

وی ادامه داد: در استان خراسان‌رضوی، به طور کلی چهار هزار و ۴۰۸ نفر منطبق بر این شرایط و به‌عنوان خادم ستاد‌های نمازجمعه فعالیت دارند که حوزه خدمت داوطلبانه آن‌ها در ۵۳ پایگاه اقامه نمازجمعه در کل استان پراکنده است. از این میان، بیش از ۱۱۰۰ نفر نیز در ستاد نمازجمعه مشهدالرضا (ع) فعالیت دارند و مراسم باشکوهی که هر هفته در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، ثمره مجاهدت این عزیزان است.

حجت‌الاسلام ایزدی تصریح کرد: در مجموع، هر جمعه ۱۲۱ هزار نفر از اقشار مردم استان در آیین‌های عبادی‌سیاسی نمازجمعه خراسان‌رضوی حضور پیدا می‌کنند و از این میان، حدود ۳۸ هزار نفر یعنی یک‌سوم آن‌ها مخاطب خطبه‌های پرشور نمازجمعه مشهد هستند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم و با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، آیین بهره‌برداری از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در اقصی نقاط ایران اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس نیز برگزار شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.