صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: در ۶ ماه آینده در دولت جو بایدن بر رفتار‌های ایران تمرکز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، جان کربی روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بایدن در ۶ ماه آینده از دولت خود چه سیاستی در مقابل ایران اتخاذ خواهد کرد؟ گفت: در ۶ ماه آینده دولت بایدن با همکاری با کامالا هریس معاون رئیس جمهور بر رفتار ایران تمرکز خواهیم داشت و به پاسخگو کردن آن ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه با تکرار ادعا‌های واشنگتن علیه ایران تصریح کرد: به این معنی که ایران را به خاطر تمام رفتار‌های بی ثبات کننده آن، از جمله حمایت‌های آن از حزب الله لبنان، حماس حمایت از حوثی‌ها (انصارالله یمن) برای ادامه حمله به کشتی‌ها در دریا‌ها و همچنین حملات مستقیم ایران به این کشتی‌ها و از سوی دیگر ادامه حمایت از روسیه در جنگ علیه اوکراین پاسخگو خواهیم کرد.

کربی خاطر نشان کرد: دولت بایدن ر سه سال و نیم گذشته بیش از ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع کرده و به این تمرکز ادامه خواهد داد.

این سخنگوی دولت بایدن در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه معترضان به خود در آمریکا را احمق‌های حامی ایران توصیف کرد، نظر دولت آمریکا در مورد این امر چیست؟ افزود: «ما از چنین عباراتی استفاده نمی‌کنیم.»

او گفت: ما می‌دانیم که ایران در مواردی سعی کرده دخالت و تفرقه ایجاد کند و از برخی معترضان حمایت کرده است، اما گفتن این که همه توسط ایران تامین مالی شده‌اند، «جای تاسف است» و انعکاس درستی از واقعیت اعتراضات نیست.

کربی ادامه داد: اینکه همه اعتراض‌ها را به ایران نسبت بدهیم، درست نیست. اکثر اعتراضات به صورت خودجوش هستند و نشان دهنده نگرانی واقعی مردم هستند که این نشان دهنده یک دموکراسی واقعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سخنرانی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، هزاران معترض در واشنگتن دی سی به خیابان‌های نزدیک ساختمان کنگره آمریکا آمدند تا به حضور نتانیاهو اعتراض کنند.

پلیس کنگره آمریکا پیش از سخنرانی نتانیاهو گزارش داد که برخی اعترض‌ها در نزدیکی کنگره و چند ساختمان به خشونت کشیده و پلیس از اسپری فلفل استفاده کرده است.

 شبکه خبری سی ان ان نیز آمریکا گزارش داد همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره، پلیس کنگره ۵ معترض را دستگیر کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.