صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیش‌بینی هواشناسی مشهد تا ۹ مرداد ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۱۲۴۳
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز یکشنبه به بعد، از گرمای هوای مشهد کاسته خواهد شد.

علی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی طی ۴ روز آینده، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا اواسط هفته آینده وزش باد و ماندگاری هوای گرم پدیده جوی غالب در استان است. شایان ذکر است در پاره‌ای از نقاط به ویژه در نواحی بادخیز وزش باد گاهی شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده و احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی روز‌های شنبه و یکشنبه با توجه به افزایش دما برای تعداد قابل توجهی از شهر‌های استان دمای حدود ۴۰ درجه و برای نقاط گرمسیر دمای حدود ۴۵ درجه به عنوان حداکثر دما پیش‌بینی می‌شود. در ادامه در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، از گرما کاسته خواهد شد. فردا (۶ مرداد) در گرم‌ترین ساعات، مشهد به ۴۰ درجه و در خنک‌ترین ساعات، به ۲۴ درجه خواهد رسید. همچنین نوسانات دمایی مشهد در روز یکشنبه ۲۶ و ۳۹ درجه، روز دوشنبه نوسانات دمایی بین ۲۵ و ۳۷ درجه و روز سه‌شنبه نوسانات دمایی مشهد بین ۲۳ و ۳۵ درجه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در نهایت گفت: اولین بار نیست که مشهد دما بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کند و برای مشهد در این زمان طبیعی است. در این هوای گرم، شهروندان از لباس‌های روشن استفاده کرده و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.