صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در چهارمین روز از برنامه تعطیلی ظهرگاهی اصناف و بازاریان مشهد به علت کاهش مصرف انرژی، بازاریان در گرم‌ترین روز از تابستان سال جاری، همچنان نظرات مختلفی در مورد این دستورالعمل دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گرمای طاقت فرسای ششم مرداد ۱۴۰۳، تاکنون گرم‌ترین روز از فصل تابستان را رقم زده است و ادارات و بانک‌ها را به تعطیلی کشاند. این تعطیلی، اما روی دیگری هم داشت و آن، بخشنامه تعطیلی ۴ ساعته اصناف و بازاریان در مشهد بود که چندی پیش از سوی معاون دادستان مشهد ابلاغ شد تا بازاریان به مدت ۲۰ روز و از ساعت ۱۳ تا ۱۷، مغازه‌های خود را برای کاهش مصرف انرژی تعطیل کنند.

بازدید چند روز قبل خبرنگار شهرآرانیوز از وضعیت بازار در ساعت‌های تعطیلی نشان داد بازاریان چندان اعتقادی بر تعطیلی کسب و کار ندارند و برخی هم مدعی بودند از این دستورالعمل اطلاعی نداشته اند.

اما بازدید ظهر امروز (۶ مرداد ۱۴۰۳) از برخی خیابان‌های اصلی مشهد و بازار‌های مستقر در آن، نشان می‌داد بیشتر مغازه‌ها و پاساژ‌ها در خیابان‌های احمدآباد و امامت تعطیل هستند و البته برخی مغازه‌ها همچنان نسبت به این دستورالعمل ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

برخی مغازه داران با ادعای اینکه صرفا کارمند آن مغازه اند، از این تعطیلی ابراز بی اطلاعی می‌کردند و برخی هم با تائید مشاهده این دستورالعمل، اما از آن سرپیچی می‌کردند و دلیل شان آن بود که برای تامین اجازه و دستمزد پرسنل، بیش از ۱۳ ساعت سرکار هستند و باز هم اول ماه به مشکل می‌خورند و همین ۴ ساعت تعطیلی هم برایشان ضرر به وجود می‌آورد.

هنوز دو هفته دیگر از موعد مقرر در تعطیلی ۴ ساعته اصناف مشهدی باقی مانده است و شرایط متغیر آب و هوایی، قطعا بر مصرف انرژی تاثیرگذار خواهد بود. اما چگونگی نظارت بر این دستورالعمل از سوی دستگاه‌های متولی مشخص نیست و بازار هنوز به صورت کامل از این درخواست تبعیت نکرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.