صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور عشایر خراسان‌رضوی گفت: تولید گوشت قرمز توسط عشایر این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اعلام این خبر، اظهار کرد: عشایر این استان در زمینه تولید گوشت قرمز عملکرد موفق و مؤثری داشته و دارند و با توجه به وقوع بلایای طبیعی، تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌های پیاپی، بیمه دام عشایری یکی از راهکار‌های موثر برای تضمین سرمایه‌های این قشر محسوب می‌شود.

مدیرکل عشایر خراسان‌رضوی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز توسط عشایر این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: پارسال، میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان، ۱۲ هزار و ۷۱۸ تن و سال قبل از آن، ۱۱ هزار و ۵۴۶ تن بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به میزان تولید گوشت توسط عشایر در سال گذشته، می‌توان گفت هم‌اکنون تولید ۱۵ درصد گوشت قرمز استان برعهده این قشر است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌رضوی افزود: عشایر استان ۹۳۵ هزار واحد دامی در اختیار دارند و بر این اساس، ۱۲ درصد جمعیت دام استان به این جامعه تعلق دارد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار، هم‌اکنون هشت هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری با حدود ۳۴ هزار نفر جمعیت در خراسان‌رضوی، زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.