صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسعود رجوی برای نبرد با نیروهای ایرانی که در مسیر قرار بود با آنها مواجه شوند فکری نکرده بود که خود گواه دیگری است از این که رجوی از قبل می‌دانست این عملیات چه سرنوشتی دارد، اما برای پوشاندن حقیقت از جان نیروهایش مایه گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛  ایرج صالحی از جدا شدگان سازمان مجاهدین خلق با اشاره به اهداف فرماندهان محورهایی که در عملیات فروغ جاویدان مشخص شده بودند روایت می‌کند: در نشست توجیه عملیات مشخص شد که نیروها در ۵ محور سازماندهی شدند. فرمانده محور اول مهدی براعی (با نام مستعار احمد واقف) بود و مسئولیت تصرف شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، کِرند و اسلام آباد را برعهده داشتند.

فرمانده محور دوم ابراهیم ذاکری بود که مسئولیتش تسخیر شهرهای کرمانشاه و سنندج بود. فرماندهی محور سوم بر عهده مهدی افتخاری بود که مسئول تصرف قزوین بودند. محور چهارم مسئولیت تصرف همدان را بر عهده داشت و فرمانده آن محمود مهدوی (با نام مستعار محمود قائمشهر) بود.

محور پنجم مسئولیت تصرف تهران را به عهده داشت و فرمانده آن محمود عطایی و معاونش مهدی ابریشمچی بود. بیشتر تیپ‌ها در محور پنجم سازماندهی شده بودند.

رجوی مسئولیت تیپ‌ها در مرحله پایانی طرح یعنی هنگام فتح تهران را مشخص کرد! که بر اساس آن مسئولیت تیپ ما تصرف زندان اوین و آزاد کردن زندانیان بود. این در حالی بود که او برای نبرد با نیروهای ایرانی که در مسیر قرار بود با آنها مواجه شویم فکری نکرده بود که خود گواه دیگری است از این که رجوی از قبل می‌دانست این عملیات چه سرنوشتی دارد، اما برای پوشاندن حقیقت از جان نیروها مایه گذاشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.