صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ثبت‌نام سوم برای انتخابات هیئت‌فوتبال خراسان رضوی؟

  • کد خبر: ۲۴۱۶۸۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که امکان دارد به‌خاطر جلوگیری از تضییع حقوق کسانی که در مرتبه اول و دوم ثبت‌نام کردند، ثبت‌نام سومی برای انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی در راه باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، هشتم مرداد تاریخی بود که پیش‌تر از آن به‌عنوان زمان برگزاری احتمالی انتخابات هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی یاد می‌شد، اما این تاریخ هم از راه رسید و از برگزاری این انتخابات خبری نیست؛ انتخاباتی که بیش از یک‌سال معطل مانده و اختلافات داخلی ورزش استان موجب شده است تا همه‌چیز روی هوا معلق بماند و این وسط فوتبال استان خراسان‌رضوی متضرر اول و آخر از این وقایع باشد. دو روز پیش جمعی از پیشکسوتان فوتبال استان در کنار برخی نامداران جامعه داوری گرد هم آمدند تا درباره مسائل اخیر فوتبال بحث و تبادل‌نظر کنند و در حضور برخی اصحاب رسانه به حال وضعیت آشفته فوتبال شهر فکری کنند. در این میان خبر‌هایی هم مبنی بر تصمیمات جدید سازمان بازرسی استان خراسان‌رضوی درباره این انتخابات و حاشیه‌هایش مطرح می‌شود که صحت و سقمش منوط به گذشت زمان است. با این همه، اخبار و حواشی پیرامون هیئت‌فوتبال حاکی از اتفاقات جدیدی است که برخی از آن به‌عنوان «ثبت‌نام سوم» برای نامزدی ریاست هیئت‌فوتبال یاد می‌کنند؛ اتفاقی که محتمل به نظر می‌رسد و دو طرف دعوا هم از آن یاد می‌کنند.

مسئله «ثبت‌نام سوم»

یکی از سؤال‌های جدی اصحاب رسانه در دورهمی پیشکسوتان فوتبال و برخی چهره‌های اثرگذار جامعه داوری این بود که چه تصمیمی برای حل‌وفصل مشکل انتخابات هیئت‌فوتبال در دستورکار است؟

سؤالی که محسن ترکی به آن چنین پاسخ می‌دهد: چیزی که ما شنیدیم، این بوده که سازمان بازرسی ثبت‌نام دوم انتخابات هیئت‌فوتبال را غیرقانونی و باطل دانسته است. حالا این وسط مسئولان سازمان بازرسی می‌گویند باید مسئله ثبت‌نام اول ابتدا تعیین‌تکلیف شود. البته برخی شنیده‌ها هم حاکی از آن است که امکان دارد به‌خاطر جلوگیری از تضییع حقوق کسانی که در مرتبه اول و دوم ثبت‌نام کردند، ثبت‌نام سومی در راه باشد.

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که برخی پیشکسوتان حاضر در جلسه مدعی بودند محسن حیدری، دبیر هیئت‌فوتبال، با جعفری، نماینده سازمان بازرسی، صحبت کرده و او هم بر تخلف‌بودن ثبت‌نام دوم تأکید داشته است؛ بنابراین حالا هیئت‌فوتبال یا باید انتخابات را با جمع چهار نامزد دور اول ثبت‌نام‌ها و هشت نامزد دور دوم برگزار کند یا ثبت‌نام سومی در کار باشد.

تأیید مسیر ثبت‌نام بعدی

محسن حیدری، دبیر هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی، در واکنش به مسئله «ثبت‌نام سوم» می‌گوید: در این‌باره صحبت‌های ضمنی با سازمان بازرسی داشته‌ایم، اما این نهاد برای هر تصمیمی هنوز هیچ نامه‌ای به ما نزده است.

حیدری معتقد است اگر سازمان بازرسی یا حتی فدراسیون فوتبال هر نامه‌ای به هیئت‌فوتبال استان بزند و دستوری در آن باشد، مکلف به انجام آن هستند، اما تاکنون هیچ نامه‌ای به هیئت‌فوتبال یا فدراسیون زده نشده است.

مدیرکل و نامه‌ای که در کار نیست!

این وسط مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در پاسخ شهرآراورزشی به این موضوع که آیا ثبت‌نام سومی در راه است، می‌گوید: اصلا چنین چیزی نیست. چه کسی این حرف را زده است؟

علیرضا تاج‌فیروز وقتی با این واقعیت روبه‌رو می‌شود که گویا سازمان بازرسی به این راهکار راضی است، می‌افزاید: سازمان بازرسی می‌گوید یا با همان چهار نفر اول انتخابات را برگزار کنید یا جمع چهار نفر اول و هشت نفر ثبت‌نام دوم، نفرات حاضر در انتخابات را تشکیل بدهند. ثبت‌نام سوم حرفی است که آقایان وسط انداختند تا برای خودشان وقت بیشتری بخرند. وی در پاسخ به اینکه آیا شما نامه‌ای به فدراسیون زده‌اید، اظهار می‌کند: «خیر»!

انتخابات هیئت‌فوتبال؛ شاید وقتی دیگر

با همه این اوصاف، به نظر می‌رسد هنوز عزم جدی در استان برای تعیین‌تکلیف برگزاری انتخابات هیئت‌فوتبال وجود ندارد. اداره‌کل ورزش‌وجوانان در منفعل‌ترین حالت ممکن حرکت کرده و حتی نامه‌ای برای تعیین‌تکلیف به فدراسیون نزده است. جامعه پیشکسوتان فوتبال که خواستار کناررفتن تیم کنونی هیئت‌فوتبال و برگزاری انتخابات با چهار نامزد ثبت‌نام اول هستند، جز برگزاری جلسات متعدد و بیان مشکلات دستاورد دیگری نداشته و رایزنی‌هایشان با نهاد‌های مختلف هم بی‌نتیجه بوده است.

سازمان بازرسی هم گفته می‌شود یک نامه دیده‌نشده را مدتی پیش به اداره‌کل ورزش‌وجوانان زده و ثبت‌نام دوم را غیرقانونی دانسته، اما تاکنون حاضر نشده است نامه جدیدی به فدراسیون فوتبال بزند و برای برگزاری انتخابات هیئت‌فوتبال و تخلفات احتمالی نظرش را رسما به این فدراسیون ابراز کند. این وسط فوتبال خراسان باید همچنان چشم انتظار حرکتی جدی برای حل‌وفصل این مشکلات و سامان‌گرفتنش باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.