صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چلسی چشم‌انتظار بازگشت پالمر

  • کد خبر: ۲۴۱۶۸۹
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
چلسی در حالی در دو دیدار گذشته نمایش‌هایی دور از انتظار داشت که هنوز نفرات مهمی مانند کول پالمر را در اختیار ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، چلسی با انزو مارسکا، سرمربی نه‌چندان مطرح جدیدش، همچنان به نتایج افتضاح در دیدار‌های دوستانه‌اش ادامه می‌دهد تا حالا بیشتر از قبل برای هواداران آبی‌های لندن این سؤال مطرح شود که چرا مدیران باشگاه تصمیم گرفتند به همکاری با مائوریتسیو پوچتینو خاتمه دهند و سرمربی سابق لسترسیتی را جایگزین او کنند. مارسکا پس از اینکه در نخستین دیدار دوستانه‌اش برابر رکسام، تیم لیگ‌یکی انگلیس، با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد، در دومین مسابقه برابر شاگردان براندن راجرز در سلتیک نابود شد و ۴ بر ۱ شکست را پذیرفت. با توجه به فرم خوبی که آبی‌های لندن در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ‌برتر انگلیس زیر نظر پوچتینو پیدا کرده بودند، اوضاع این روز‌های آنها با مارسکا فاجعه‌ای تمام‌عیار به نظر می‌رسد و این مربی ایتالیایی برای تغییر شرایط تیمش چالش دشواری را پیش رو دارد.

چالش بزرگ مرد ایتالیایی در لندن

مرد ایتالیایی نیمکت چلسی حتی پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ‌برتر با موج سنگین فشار انتقاد‌ها روبه‌رو شده و از همین ابتدا مشخص است مسیر پرچالشی را پیش رو خواهد داشت. او باید برای انطباق برنامه‌های تاکتیکی خود با شاگردان جدیدش راهی پیدا کند؛ موضوعی که تا به اینجا در آن کاملا شکست خورده است. چلسی در دو نمایش اخیرش برنامه پرس از بالا را در دستورکار قرار داده بود، اما بازیکنان در اجرای آن گیج و شلخته به نظر می‌رسیدند. آنها نمی‌دانستند چه زمانی باید فشار پرس خود را زیاد کنند، چه زمانی حفظ‌توپ کنند و چگونه در هنگام مالکیت توپ حریف به دفاع برگردند؛ سه اصل اساسی که مارسکا و شاگردانش تا به اینجا در هر سه کارنامه ضعیفی داشته‌اند. مدیران چلسی به صبر کم و سرعت عمل در تغییر سرمربی‌های خود مشهورند و مارسکا که از این موضوع آگاه است، باید به‌سرعت راهی پیدا کند و وضع آشفته تیمش را سامان دهد. آنها در نخستین مسابقه‌شان در لیگ‌برتر باید برابر منچسترسیتی به میدان بروند و مربی ایتالیایی فرصت چندانی برای بهبود اوضاع تیمش ندارد.

ضعف دفاعی تا به اینجا پاشنه آشیل اصلی آنهاست؛ جایی که در جریان شکست سنگین برابر سلتیک، مارسکا بار‌ها خط دفاعی تیمش را در برابر پاس‌های ساده و سریع حریف آسیب‌پذیر دید. وسلی فوفانا، بادیاشیله و لوی کولویل در ترکیب دفاع سه‌نفره چلسی افتضاح عمل کردند. به نظر می‌رسد سبک بازی مدنظر مارسکا برای چلسی به‌روشنی با مهره‌هایی که این تیم در اختیار دارد، ناسازگار است و این مربی ایتالیایی برای فرار از کابوس اخراج زودهنگام از تیم جدیدش باید به‌سرعت سراغ تجدیدنظر در اندیشه‌های تاکتیکی خود برود.

چلسی چشم‌انتظار بازگشت پالمر

چلسی در حالی در دو دیدار گذشته نمایش‌هایی دور از انتظار داشت که هنوز نفرات مهمی مانند کول پالمر را در اختیار ندارد و همین موضوع امیدواری به بهبود اوضاع تیم پس از اضافه‌شدن ستاره جوان انگلیسی را ایجاد کرده است. پالمر پس از ایفای نقش کلیدی در راهیابی انگلیس به فینال یورو ۲۰۲۴ و حتی گل‌زنی در جریان شکست انگلیسی‌ها مقابل اسپانیا در دیدار پایانی، همچنان در تعطیلات به سر می‌برد. اضافه‌شدن این مهاجم بیست‌ودوساله به‌روشنی اوضاع چلسی را در جلو زمین بهتر خواهد کرد. پالمر می‌تواند با پاس‌های دقیقش دفاع هر حریفی را باز کند و همچنین توانایی گل‌زنی‌اش در مواردی که کار یارانش گره خورده است، به کمک آنها خواهد آمد.

در غیاب پالمر تسلط کمی در حمله چلسی وجود داشت. زوج رحیم استرلینگ و مارک گویو در دو دیدار گذشته می‌توانستند موقعیت‌های مناسبی روی دروازه حریف ایجاد کنند، اما نبود یک تمام‌کننده قدرتمند همه برنامه‌های هجومی آبی‌های لندنی را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.
به‌جز پالمر، رحیم استرلینگ هم در حال بازگشت به روز‌های خوبش است و تک‌گل چلسی برابر سلتیک هم روی ضربه پنالتی به ثمر رسید که او برای تیمش گرفته بود. استرلینگ که در نیمه دوم جدال با سلتیک جانشین میخایلو مودریک شد، عملکرد بهتری نسبت به هافبک اوکراینی از خود به‌جا گذاشت و علاوه بر تلاش در بخش هجومی و ایجاد موقعیت‌های مختلف روی دروازه حریف، در کار‌های دفاعی هم عملکردی پذیرفتنی داشت تا مارسکا و هواداران چلسی را به فصل پیش رو امیدوارتر کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.