صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افزایش قیمت حبوبات خبر داد و گفت: بازرسان در حال پیگیری و رصد این مسئله هستند، اما بررسی‌های اولیه از ایجاد محدودیت‌های واردات محصولات و از سوی دیگر مصرف بیشتر آش و سوپ در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا حکایت دارد که تقاضای مضاعفی را برای خرید حبوبات به بازار تحمیل کرده است.
سعیده ساجدی‌نیا - مهدی مقدسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با تأکید بر اینکه الگوی عرضه و تقاضا در بازار حبوبات در مدت اخیر تغییر کرده است، گفت: این تغییر الگو در حالی اتفاق افتاده است که تقاضا برای خرید حبوبات به دلیل کرونا بیشتر شد و از آن‎‌طرف اقلامی که از همسایه‌های شمالی همچون قزاقستان و ... وارد می‌شد، در پی بسته‌شدن مرز‌ها به دلیل کرونا متوقف و محدود شد. مسئله‌ای که در بخش عرضه برنج پاکستانی نیز نقش پررنگ‌تری داشت.

تشکیل پرونده برای گران‌فروشان حبوبات
او با اشاره به تنظیم و تشکیل پرونده برای افرادی که اقلام مورد نیاز مردم به‌ویژه حبوبات موجودی انبارهایشان بوده و حالا با قیمت بیشتر بفروش می‌رسانند، اظهار کرد: ملاک برخورد با متخلفان در این حوزه، فاکتور خرید و میزان سود ۳ درصدی عمده‌فروشی و ۱۰ درصدی خرده‌فروشی بوده و مبنای بازرسان تنها فاکتور‌های رسمی است.

هشدار به محتکران خرما: روی دستتان باد می‌کند
مقدسی همچنین به محتکران خرما در آستانه ماه رمضان هم هشدار داد و گفت: همان‎طور که واردات به دلیل کرونا محدود و متوقف شده، صادرات هم دچار همین مسئله است و بنابراین از آنجا که خرما جزو اقلام صادراتی کشور بوده، حالا تولیدکنندگان ناگزیرند محصول خود را در بازار‌های کشور عرضه کنند و بیشتر در مصرف داخلی استفاده می‎شود.
او افزود: در حال حاضر تعدادی از تجار مشهدی بار خرما را آورده‌اند و خوشبختانه نه تنها کمبودی نیست بلکه به میزان فراوان خرما در بازار موجود است و همین فراوانی کاهش قیمت آن را در روز‌های آینده نیز رقم می‌زند، بنابراین افرادی که خرما روی دست محتکران باد می‌کند!

شکر درگیر تغییر قیمت ارز
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی درباره وضعیت شکر نیز به تغییر قیمت ارز اشاره کرد و گفت: با این حال ستاد تنظیم بازار برای نیاز مردم در آستانه ماه رمضان تمهیداتی اندیشیده و بسته‌های معیشتی بزودی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها توزیع می‌شود تا امکان نظارت بیشتر و راحت‌تر برای بازرسان فراهم باشد.

با ۱۲۴ در ارتباط باشید
به گفته مقدسی، اقلام تنظیم‌بازاری با کدملی و ثبت شماره تلفن متقاضی بفروش می‌رسد و به این ترتیب در بازرسی‌ها به صورت رندومی با مشتریان تماس گرفته شده و صحت و سقم کالای فروخته شده را پیگیری خواهیم کرد. با این حال شماره ۱۲۴ هم فعال است و از شهروندان درخواست می‌کنیم اگر کالایی را به قیمت بیشتر خریداری کرده‌اند، گزارش دهند تا پیگیری و برخورد لازم صورت گیرد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.